Hoppa till innehåll

Wow Scam Ftw


Desajn
 Dela

Rekommendera inlägg

Nu har jag fått 2 roliga mail från "blizzard" som leder till några random sidor.

Det roliga är att jag inte ens använder wow, så roligt för dom.

 

Vill bara varna andra att inte klicka om dom får samma mail.

Har även rapporterat till hotmail.

 

Här är båda loggarna.

http://pastebin.com/m73e82127

http://pastebin.com/m13ab5fbe

 

Sända från email:

bay0-mc8-f22.bay0.hotmail.com

col0-mc1-f46.Col0.hotmail.com

Redigerat av Desajn
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Haha, jag råkade gå på en phishing sida ^^

www.steampowered.t3.com tror jag att den hette

Det var inte för så länge sen då någon skickade ut mejl till typ alla, jättemånga här på fuska.se

Och då råkade jag skriva in båda mina acc, men bytte snabbt lösen igen

 

To close!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har också fått den steam hemsidan. Fast mitt steam acc e bannat och det stog att jag skulle resetta mitt frosen acc. Men då undrar man ju lite vad f*n det är. Man kan inte få bort en ban! ^^

 

Mmm. Råkade trycka på en sån där phising sida med. Insåg direkt efter jag skrev det att det var phising efterssom det inte gick att gå in på nån annan länk på WoW hemsidan, så kollar man url'en och ser typ nå sär hemsida som INTE är WoW-europe's. Fick byta lösen på en gång. Sedan fick jag nått mejl att jag ska resetta lösenet av de. ^^ lol Fail av mig då. :P

 

@Topic: Gå alldrig in på en sån sida. De har antagligen keyloggers på själva hemsidan också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har också fått den steam hemsidan. Fast mitt steam acc e bannat och det stog att jag skulle resetta mitt frosen acc. Men då undrar man ju lite vad f*n det är. Man kan inte få bort en ban! ^^

 

Mmm. Råkade trycka på en sån där phising sida med. Insåg direkt efter jag skrev det att det var phising efterssom det inte gick att gå in på nån annan länk på WoW hemsidan, så kollar man url'en och ser typ nå sär hemsida som INTE är WoW-europe's. Fick byta lösen på en gång. Sedan fick jag nått mejl att jag ska resetta lösenet av de. ^^ lol Fail av mig då. :P

 

@Topic: Gå alldrig in på en sån sida. De har antagligen keyloggers på själva hemsidan också.

Du måste i 99% fallen ladda ner en executable för att kunna få en keylogger.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Keylogger upptäcker väll inte virus skyddet lika lätt? För jag gjorde 1 egen keylogger för att se hur den funka. Gjorde den i C++. Mitt virus skydd trodde det var ett helt vanligt program.

 

Och om ni är inne på nån sida ni har hittat. Se till också så du inte går in på 1 sån länk. För jag kan visa en html kod länk:

 

<a href="http://sidans namn">Här skriver man vad länken ska heta. Te.x fiskar och istället kommer man till en hack sida</a>

 

Så lätt är det.

 

Så var försiktiga!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Keylogger upptäcker väll inte virus skyddet lika lätt? För jag gjorde 1 egen keylogger för att se hur den funka. Gjorde den i C++. Mitt virus skydd trodde det var ett helt vanligt program.

 

Och om ni är inne på nån sida ni har hittat. Se till också så du inte går in på 1 sån länk. För jag kan visa en html kod länk:

 

<a href="http://sidans namn">Här skriver man vad länken ska heta. Te.x fiskar och istället kommer man till en hack sida</a>

 

Så lätt är det.

 

Så var försiktiga!!!

 

Beror ju på vilken typ av keylogger det är, och om du skapar en unik keylogger så klart att inte virusskyddet märker det.

"Hack sida" Du menar phishing? :P Kan inte se det som hacking precis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Keylogger upptäcker väll inte virus skyddet lika lätt? För jag gjorde 1 egen keylogger för att se hur den funka. Gjorde den i C++. Mitt virus skydd trodde det var ett helt vanligt program.

 

Och om ni är inne på nån sida ni har hittat. Se till också så du inte går in på 1 sån länk. För jag kan visa en html kod länk:

 

<a href="http://sidans namn">Här skriver man vad länken ska heta. Te.x fiskar och istället kommer man till en hack sida</a>

 

Så lätt är det.

 

Så var försiktiga!!!

 

Beror ju på vilken typ av keylogger det är, och om du skapar en unik keylogger så klart att inte virusskyddet märker det.

"Hack sida" Du menar phishing? :P Kan inte se det som hacking precis.

 

Behöver inte vara keyloggern som är unik, räcker med en privat crypter t.ex.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Behöver inte vara keyloggern som är unik, räcker med en privat crypter t.ex.

Japp, men nu var det så att personen jag svarade hade gjort en egen keylogger som inte virusskyddet upptäckte, då förklarade jag att keyloggern inte blev upptäckt om den var unik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...