Hoppa till innehåll

Åldersgräns På Energidryck?


Easton
 Dela

Rekommendera inlägg

Tycker att reklamen om energidrycker är idiotiska, det hypar verkligen tonåringar.

Prestera som du aldrig gjort förut, få ut det mesta av dina fysiskaaktiviteter, haft en dålig morgon?

Drick en sån här!

 

 

haha påminner om reklamer från GTA spelen.

 

 

 

 

lite synd är det ändå att nästan alla smakar likadant.

Redigerat av Thug4Life
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tycker det är rätt bra, ens kropp är gjord för att klara av att stanna vaken en viss tid, relativt med hur länge man sovit dagen innan etc.

 

Om man måste ta till konstgjorda medel, för att orka spela dataspel i 24h, så ska man nog börja överväga att åtgärda detta.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bra val! Men jag är lite skeptisk mot förbudet, därför att affärsbiträden och kassörer/kassörskor kanske "ignorerar" det och klickar bort det när det kommer upp i kassa-automaten, precis som de gör när man ska köpa tändare.

 

Hur vet jag att de flesta gör det?

 

Jo, vissa gånger när jag är inne på affären ser jag att ungar köper tändare, helt normalt kan man tycka, men på kassa-automaten och "den lilla skylten", på vilken man själv kan se priserna på, ser man att det står "leg-kontroll" krävs.

Den som sitter i kassan klickar då bort det och fortsätter som ingenting har hänt.

Kommer det hända ifall förbudet införs i allt fler städer? Ignorerar kassörer/kassörskor det redan i de affärer där förbudet införts?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja? I affären i staden där jag bor är det leg-kontroll på tändare. På den lilla displayen står det "leg-kontroll krävs".

Löjligt, eller hur? Jag menar, det är ju bara tändare, och jag tror inte att en 3- eller 4-åring skulle köpa en sådan.

 

Men nu ska jag inte gå för off-topic, inte du heller.

Åldersgränsen (på energidrycker) är bra, om den inte går i överstyr.

Redigerat av TotalDisgrace
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker faktiskt det är bra. För jag har faktiskt blivit lite beroende av att handla Monster och Burn efter skolan, men det är ju så farligt. Vad jag har hört så kan det vara dåligt för hjärtat + att om man dricker det ofta har man chansen att få växtstoppning (heter det så?), dvs. man slutar växa. Om det är sant kommer jag att sluta växa :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du ska inte tro på allt du läser, Necromancer.

 

Det är så liten procent-enhet som dör, att risken att just DU skulle dö är obetydlig.

Jag kanske inte dör, dricker ju bara ca. 5 Monster (50cl) i veckan, men bara och bara... Kanske slutar växa om det nu är sant att man kan sluta växa av energidryck. Jag tror det är sant faktiskt. Varför skulle man komma på en sån sak annars?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...