Hoppa till innehåll

Åldersgräns På Energidryck?


Easton
 Dela

Rekommendera inlägg

Njae det var inte en så bra gämnförelse, rökning är farligt i längden och energidryck är farligt om man får för mycket samtidigt, visst det är ju farligt att dricka energidryck en per dag i ett år men du förstår vad jag menar.

Båda är fortfarande beroendeframkallande.

 

På vissa burkar står det att man nte bör dricka mer än 5 burkar om dagen, så dem som har dött måste väl ha druckit jävligt mycket. Om man dricker en burk om dagen tror jag inte att risken är så stor.

 

Många dricker ju en energidricka som en cola. För att det är gott. Känner ni nån som blir riktigt hyperaktiv av en energidricka?

Jag drack 24st energidrycker på 24 timmar. Blev varken sjuk eller fick bivärkningar. Det ända jag tyckte var drygt antar jag min mun blev helt pajj i typ 1 vecka
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför utvecklar ni moralpanik?

Skulle vi sluta med allt som kan vara farligt för oss skulle vi inte kunna göra något alls, ALLT är dåligt i för stora mängder.

Håller med.. Någon ynka energidryck gör ju ingeting, men i mängden blir det farligt, och så är det med allting.

Inget är nyttigt om du äter det bara hela tiden..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Energidrycker i jätte stora mängder i längden är farligt, och om vi tänker så så är det oftast folk som blandar energidrycker med alkohol som orsakar mest fara för sig själva.

 

Samtidigt som du dricker mycket får du i dig mer och mer om du blandar enbart det.

Och en kombination mellan alkohol och koffein är inte alls bra.

 

Alkohol är nervlugnande och sänker ens puls, tvärtom när det gäller koffein, då kan man ha jätte svårt och sova och får depressiva tankar för levern säger till än "vad har du gjort med mig?!".

 

Men att förbjuda det bara för att man ser ett par 33cl burkar i skolgården går lite för långt.

Fokusera på hårdare lagar mot pedofiler och mördare istället för lagar mot ungdommar hela tiden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag bryr mig inet om dom lägger någon åldersgräns på energidryck. Energydryck innehåller en samma livsfarliga och farliga ämnen, det är bara bra att dom sätter åldersgräns på det så att vi slipper att folk dör och blir skadade av det.

livsfarliga och farliga ämnen? :wacko:

Rekommenderar att du läser igenom tråden.

Men kan redan nu säga att energi drickor inte innehåller farliga ämnen, om det skulle ha vart det, så skulle jag ligga död för länge sen, dricker nämligen minst en energi dricka varannan dag.

 

Du skrev även att människor slipper dö? Vad jag vet så är det bara 5-10st som gjort det, men om du har fakta på att folk dör stup i kvarten av energi dricka... Så ge mig en länk dit du har läst det.

Det är farligt. Vad dricker du då? Red Bull är farligt, V är farligt mm

 

Det är inte farligt. :_

 

Det är farligt för vissa, framför allt dem med svagt/dåligt hjärta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...