Hoppa till innehåll

"seg" Fart Upp Från Servern


typpe
 Dela

Rekommendera inlägg

Problemet är att när jag laddar från min ftp så går det som max 14mb\s vilket inte är sakta i sig men på Gbit lina och när jag pendlar mellan 40-50mb\s när man laddar upp till den så är det ganska solklart att det är något som begränsar min hastighet ut från servern. Ftp programmet är det inga fel på. Det är provat olika ftp program. Använder Win2003 server på den och prestandan är inget bekymmer. Om någon har en lösning så skulle det vara väldigt tacksamt. :)

Redigerat av typpe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Problemet är att när jag laddar från min ftp så går det som max 14mb\s vilket inte är sakta i sig men på Gbit lina och när jag pendlar mellan 40-50mb\s när man laddar upp till den så är det ganska solklart att det är något som begränsar min hastighet ut från servern. Ftp programmet är det inga fel på. Det är provat olika ftp program. Använder Win2003 server på den och prestandan är inget bekymmer. Om någon har en lösning så skulle det vara väldigt tacksamt. :)

Kolla de simplaste först. Blockeringar hos routern/brandväggen/anti-virus program.

Jag tvivlar på att du får rundgång på ett personligt nätvärk (;: fail) så jag tänker inte bry mig om att säga det.

Förresten har du kollat ifall mottagaren har en snabb uppkoppling. Lite dum fråga men värd att fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dom simpla sakerna är kollade så som anti-virus och brandväggar etc där är det inga problem. Sitter inte LAN med servern men vi sitter på samma GW och trafiken går rakaste vägen möjligt från mig till GW och till servern. Nätet jag sitter på har inga som helst begränsningar. Antingen så är det min dator eller server datorn som begränsar, någon med erfarenhet av nvidia nätverkskort? Kanske det som rent av är så dåligt. Får nog ta och prova byta, tror jag har ett Intel Pro Gbit Desktop liggandes.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mm du borde kolla upp nätverks korten. Jag har ingen erfarenhet av nividias nätvärkskort. Visste faktiskt inte att de fanns jag kör alltid realtek. Men du kan ju pröva att byta. Bara kom ihåg att göra en åter ställnings punkt så drivrutinerna inte krabbar. Pröva att ladda upp till en annan dator så du kan se vilken det är fel på.

 

Förresten borde du gå till SweClockers.com. De har ett proffsigt forum. På fuska.se härskar 12-åringar.

Redigerat av MrSnow
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du säger att det inte är några problem att ladda upp, men när det kommer till nedladdningen blir det slöare?

Kan det vara så att din hårddisk inte hänger med? Sitter du på en äldre hdd kan det vara så att den inte hinner med att skriva in all information helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du säger att det inte är några problem att ladda upp, men när det kommer till nedladdningen blir det slöare?

Kan det vara så att din hårddisk inte hänger med? Sitter du på en äldre hdd kan det vara så att den inte hinner med att skriva in all information helt enkelt.

Använder 2st velociraptor i raid 0

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du säger att det inte är några problem att ladda upp, men när det kommer till nedladdningen blir det slöare?

Kan det vara så att din hårddisk inte hänger med? Sitter du på en äldre hdd kan det vara så att den inte hinner med att skriva in all information helt enkelt.

Använder 2st velociraptor i raid 0

 

I den datorn du laddar datan till ifrån din server? D.v.s. den datorn du ansluter mot din server och laddar ner data.

 

Vad jag försöker säga är att det kanske inte är serverns fel, utan klientens.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Datorn som jag laddar hem med från servern har raptor diskarna. Tycker dom ska hinna med att skriva mer än 12-13mb\s har iofs inte provat byta klient ftp program men eftersom jag använder samma version som en polare som inte har samma problem med sin server så tar jag det för otroligt men måste nog ändå prova för att utesluta det. Fler tips om vad det kan vara som begränsar hastigheten?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Problemet löst tråden kan låsas.

Felet satt i min egen spelburk, bytte nätverkskort till ett Intel Pro 1000mbit PCI-E så blev det mer fart. Alltså onboard nätverkskort = skräp på nForce 680i kort iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...