Gäst Justfiwi Skrivet 5 April 2009 Rapport Dela Skrivet 5 April 2009 de kommer att satsa mest på små nedladdare och stora uppladdare som någon sa, för att skrämma folk, men kör med vpn så blir det ingen fara. kan ju också skylla på att man lanade ir nåt går utmärkt men glöm för f*n inte ha krypterat hårdiskarna Du, tro inte att polisen lyckas okryptera din hårddiskar. De har nog lite bättre teknik än din hemma kryptering ^^ Lol kryptering är oftast riktigt svårknäckt faktiskt. Har några krypterings program vars kryptering beräknas inte kunnas knäckas på 100år. Behöver dock inte bara sant men de överdriver ju inte med 90 år eller? Det beror på vilken kryptering man använder och hur lång kod det är.. Och äh, hur stor chans är det att bli tagen? Nästan 0% chans. Det bästa vapnet mot dom är att bara fortsätta fildela, det betyder att dom inte lyckats skrämma iväg folk. Men visst finns det alltid överparanoida jäklar som blir rädd bara dom hör något om den nya lagen, utan att förstå mer ingående vad den handlar om. Jo, det är bara att tuta och köra Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrSnow Skrivet 5 April 2009 Rapport Dela Skrivet 5 April 2009 Oneswarm låter som en bra ide. Men kom ihåg att sätta folk på limited, och säg till andra att göra det också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 5 April 2009 Rapport Dela Skrivet 5 April 2009 Oneswarm låter som en bra ide. Men kom ihåg att sätta folk på limited, och säg till andra att göra det också.Men det kommer inte att bli samma sak då man bara kan dela filer med de man har lagt till. Och om jag inte har något och min polare inte har något så lär det bli svårt att få tillgång till filer :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zorrax Skrivet 6 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 6 April 2009 Oneswarm låter som en bra ide. Men kom ihåg att sätta folk på limited, och säg till andra att göra det också.Men det kommer inte att bli samma sak då man bara kan dela filer med de man har lagt till. Och om jag inte har något och min polare inte har något så lär det bli svårt att få tillgång till filer :S uhm... jag använder oneswarm och kan tanka hem TPB torrents och har gjort det senast igår, det verkar funka perfekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 6 April 2009 Rapport Dela Skrivet 6 April 2009 (redigerat) Oneswarm låter som en bra ide. Men kom ihåg att sätta folk på limited, och säg till andra att göra det också. Men det kommer inte att bli samma sak då man bara kan dela filer med de man har lagt till. Och om jag inte har något och min polare inte har något så lär det bli svårt att få tillgång till filer :S uhm... jag använder oneswarm och kan tanka hem TPB torrents och har gjort det senast igår, det verkar funka perfekt. Jo men då blottar du ju din IP-adress till andra. Tanken med oneswarm är väll att man bara ska köra mellan några kompisar typ och då får ingen "obehörig" tillträde till din IP och vad du delar med dig av Edit: Jag erkänner mig besegrad, jag hade fel: Wikipedia OneSwarm är ett fildelningsprotokoll baserat på protokollet Bittorrent. Till skillnad från Bittorrent har OneSwarm ett inbyggt anonymitetsskydd, som endast delger en dators närmaste krets möjligheten att identifiera denna. Programmet utvecklades som ett forskningsprojekt på University of Washington. Princip OneSwarms princip är decentralisering, med en mängd av mindre kretsar anslutna till ett större nätverk bestående av samtliga datorer som på något sätt är indirekt anslutna till varandra. När en mediefil sprids genom fildelning känner en dator i kedjan endast till de två närmaste "länkarna". För att en dator ska kunna identifieras måste denna först ha bjudit in den andra personen till sin innersta krets, men även i dessa fall är IP-adressen kodad och datorns identitet begränsad till ett personligt smeknamn, som är individuellt för de olika kontakterna. Indirekt anslutning till en annan dator räcker för att hämta material från denna, medan en direkt anslutning krävs för att identifiera varifrån materialet kommer. Genom OneSwarms gigantiska, indirekta nätverk kan därför miljontals mediefiler tillgängliggöras utan att spridningen går att spåra. Redigerat 6 April 2009 av Justfiwi Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 7 April 2009 Rapport Dela Skrivet 7 April 2009 Som alla bör veta nu, är att den så kallade "IPRED" lagen har genomförts nu. (IPRED är en förkortning som står för International Property Rights Enforcement Directive och är ett direktiv från EU) Jag undrar om det är någon som är bra påläst på detta eller rättare sagt fattar lagen. Jag undrar om det är han som lägger ut en torrent/fil som blir fälld för fildelning eller blir alla som laddar ner det? är tacksam för svar För att svara på den frågan du ställde: Nej, inte nödvändigtvis. Du kan lägga upp hur många .torrentfiler på en tracker, men om du inte har filerna på datorn har du inte gjort någonting olagligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 7 April 2009 Rapport Dela Skrivet 7 April 2009 Som alla bör veta nu, är att den så kallade "IPRED" lagen har genomförts nu. (IPRED är en förkortning som står för International Property Rights Enforcement Directive och är ett direktiv från EU) Jag undrar om det är någon som är bra påläst på detta eller rättare sagt fattar lagen. Jag undrar om det är han som lägger ut en torrent/fil som blir fälld för fildelning eller blir alla som laddar ner det? är tacksam för svar För att svara på den frågan du ställde: Nej, inte nödvändigtvis. Du kan lägga upp hur många .torrentfiler på en tracker, men om du inte har filerna på datorn har du inte gjort någonting olagligt. Men det han nog mer frågar är att om det är uppladdaren eller nedladdaren som blir straffad.Svaret: Båda Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 7 April 2009 Rapport Dela Skrivet 7 April 2009 Jag läste att brott som genomfördes innan 1 April 2009 aldrig har hänt inom lagen. Så det är ju lungt för dem som laddat upp innan, alltså lagt upp massor av filer och så. Det handlar bara om nya releaser nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 7 April 2009 Rapport Dela Skrivet 7 April 2009 Värkar bar för dom som ladda ner hela dagarna. Alltså att det inte gills mer. Men jag vet en som är skit rädd för detta nu :P Han våga inte ladda ner mitt spel jag har gjort ens :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 7 April 2009 Rapport Dela Skrivet 7 April 2009 Jag läste att brott som genomfördes innan 1 April 2009 aldrig har hänt inom lagen. Så det är ju lungt för dem som laddat upp innan, alltså lagt upp massor av filer och så. Det handlar bara om nya releaser nu! Nej det är inte lugnt men de innan 1 April 2009 får inte skivbolagen jaga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 7 April 2009 Rapport Dela Skrivet 7 April 2009 Så om jag laddar ner en fil som lades upp innan 1 April 2009 så kan inte skivbolagen dra upp domstolen mot mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 8 April 2009 Rapport Dela Skrivet 8 April 2009 Så om jag laddar ner en fil som lades upp innan 1 April 2009 så kan inte skivbolagen dra upp domstolen mot mig?Självklart, det är fortfarande copyrightskyddat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.