SNUFFINATOR Skrivet 4 April 2009 Rapport Dela Skrivet 4 April 2009 (redigerat) Hej,nu ska ja förklara hur du får över musik/bilder/filmer till PS3:an från datorn,utan att använda usb kabel eller något. OBS,du behöver trådlöst internet,och Windows Media player 11. 1. Öppna Windows media player 11,sen när du har det uppe klicka på "Bibliotek" sedan "Fler alternativ...". 2. Efter att du fått upp en lilla rutan som heter "Alternativ" klicka på "Bibliotek" (inne i alternativ rutan) , sen "Konfigurera Delning". 3. När du har klickat där borde du åtminstone se en enhet som heter "Okänd Enhet", klicka på den och sedan "Inställningar". 4. Sedan ser du ett namn,du kan ändra det om du vill, t.ex. till ditt riktiga namn. Kryssa i alla rutor under "Medietyper" , och kryssa i "Alla Klassificeringar" under "stjärnklassificieringar" och samma under "Föräldraklassificieringar" och klicka sedan på OK. 5. Efter att du gjort de,klicka på "Välj Mappar..." som borde va under "Konfigurera Delning...", och kryssa sedan i "Mina mappar och andras mappar som jag kan använda" och lägg sedan till den mappen som du har all musik/film/bilder i och klicka sedan OK. 6. Efter att det scannat klart,klicka "Stäng" gå över till PS3:an och klicka på "Musik" tabben , och sedan "Sök efter Mediaserver" och då borde du hitta din dator,sen är det klart. Hoppas det här hjälpte :) O btw,min första guide :D //Quatix Redigerat 4 April 2009 av Quatix Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woody Skrivet 18 April 2009 Rapport Dela Skrivet 18 April 2009 Jag använder min PSP och kopplar in den i datorn via USB. Sen för jag över filer och sedan tankar jag över allt till PS3. Mycket enklare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SNUFFINATOR Skrivet 18 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 18 April 2009 Jag använder min PSP och kopplar in den i datorn via USB. Sen för jag över filer och sedan tankar jag över allt till PS3. Mycket enklare. Mm , men det här funkar nog enklare för dom som inte har PSP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangsterTwist Skrivet 19 April 2009 Rapport Dela Skrivet 19 April 2009 (redigerat) Jag ska testa det nu, och återkommer om de funkar, eller ifall jag stöter på problem. Oavsätt vill jag säga att de är bra att du lägger in lite guides och sådant här :) Nu testa jag, och de funka :gitarr: Redigerat 19 April 2009 av GangsterTwist Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SNUFFINATOR Skrivet 20 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 20 April 2009 Jag ska testa det nu, och återkommer om de funkar, eller ifall jag stöter på problem. Oavsätt vill jag säga att de är bra att du lägger in lite guides och sådant här :) Nu testa jag, och de funka :gitarr: Bra bra :) Min första guide oxå :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
viko550 Skrivet 20 April 2009 Rapport Dela Skrivet 20 April 2009 Jag använder min PSP och kopplar in den i datorn via USB. Sen för jag över filer och sedan tankar jag över allt till PS3. Mycket enklare. Mm , men det här funkar nog enklare för dom som inte har PSP. Funkar bra med bara USB-sladd eller ett USB-minne -.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangsterTwist Skrivet 20 April 2009 Rapport Dela Skrivet 20 April 2009 Jag använder min PSP och kopplar in den i datorn via USB. Sen för jag över filer och sedan tankar jag över allt till PS3. Mycket enklare. Mm , men det här funkar nog enklare för dom som inte har PSP. Funkar bra med bara USB-sladd eller ett USB-minne -.- Jag testa med USB-Sticka. Men den tycks inte hitta min musik på stickan eller någonting. Vad är problemet med de ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Morre92 Skrivet 21 April 2009 Rapport Dela Skrivet 21 April 2009 Jag använder min PSP och kopplar in den i datorn via USB. Sen för jag över filer och sedan tankar jag över allt till PS3. Mycket enklare. Mm , men det här funkar nog enklare för dom som inte har PSP. Funkar bra med bara USB-sladd eller ett USB-minne -.- Jag testa med USB-Sticka. Men den tycks inte hitta min musik på stickan eller någonting. Vad är problemet med de ? när du tryckt in usb-"stickan" i ps3 kommer du ju att se den på mudik fliken, när du ser den trycker du trekant och sedan visa alla då kommer du att se musiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
viko550 Skrivet 22 April 2009 Rapport Dela Skrivet 22 April 2009 Jag använder min PSP och kopplar in den i datorn via USB. Sen för jag över filer och sedan tankar jag över allt till PS3. Mycket enklare. Mm , men det här funkar nog enklare för dom som inte har PSP. Funkar bra med bara USB-sladd eller ett USB-minne -.- Jag testa med USB-Sticka. Men den tycks inte hitta min musik på stickan eller någonting. Vad är problemet med de ? Gå till kategorin "musik" på ps3:an. Där hittar du USB:n tryck då på trekant och sedan väljer du "display all" eller "vissa allt" (på svenska). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hoglund7 Skrivet 26 April 2009 Rapport Dela Skrivet 26 April 2009 fungerar mycket bra nu slipper man lägga in på ett usb :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woody Skrivet 26 April 2009 Rapport Dela Skrivet 26 April 2009 Testade med Windows media player och det funkade. Men man behöver inte ha den senaste versionen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.