Hoppa till innehåll

Hur Man Streamar Musik , Bilder , Filmer


SNUFFINATOR
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej,nu ska ja förklara hur du får över musik/bilder/filmer till PS3:an från datorn,utan att använda usb kabel eller något.

 

OBS,du behöver trådlöst internet,och Windows Media player 11.

 

1. Öppna Windows media player 11,sen när du har det uppe klicka på "Bibliotek" sedan "Fler alternativ...".

 

2. Efter att du fått upp en lilla rutan som heter "Alternativ" klicka på "Bibliotek" (inne i alternativ rutan) , sen "Konfigurera Delning".

 

3. När du har klickat där borde du åtminstone se en enhet som heter "Okänd Enhet", klicka på den och sedan "Inställningar".

 

4. Sedan ser du ett namn,du kan ändra det om du vill, t.ex. till ditt riktiga namn. Kryssa i alla rutor under "Medietyper" , och kryssa i "Alla Klassificeringar" under "stjärnklassificieringar" och samma under "Föräldraklassificieringar" och klicka sedan på OK.

 

5. Efter att du gjort de,klicka på "Välj Mappar..." som borde va under "Konfigurera Delning...", och kryssa sedan i "Mina mappar och andras mappar som jag kan använda" och lägg sedan till den mappen som du har all musik/film/bilder i och klicka sedan OK.

 

6. Efter att det scannat klart,klicka "Stäng" gå över till PS3:an och klicka på "Musik" tabben , och sedan "Sök efter Mediaserver" och då borde du hitta din dator,sen är det klart.

 

Hoppas det här hjälpte :)

 

O btw,min första guide :D

 

//Quatix

Redigerat av Quatix
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag använder min PSP och kopplar in den i datorn via USB. Sen för jag över filer och sedan tankar jag över allt till PS3.

Mycket enklare.

Mm , men det här funkar nog enklare för dom som inte har PSP.

 

Funkar bra med bara USB-sladd eller ett USB-minne -.-
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag använder min PSP och kopplar in den i datorn via USB. Sen för jag över filer och sedan tankar jag över allt till PS3.

Mycket enklare.

Mm , men det här funkar nog enklare för dom som inte har PSP.

 

Funkar bra med bara USB-sladd eller ett USB-minne -.-

 

Jag testa med USB-Sticka. Men den tycks inte hitta min musik på stickan eller någonting. Vad är problemet med de ?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag använder min PSP och kopplar in den i datorn via USB. Sen för jag över filer och sedan tankar jag över allt till PS3.

Mycket enklare.

Mm , men det här funkar nog enklare för dom som inte har PSP.

Funkar bra med bara USB-sladd eller ett USB-minne -.-

 

Jag testa med USB-Sticka. Men den tycks inte hitta min musik på stickan eller någonting. Vad är problemet med de ?

 

när du tryckt in usb-"stickan" i ps3 kommer du ju att se den på mudik fliken, när du ser den trycker du trekant och sedan visa alla då kommer du att se musiken.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag använder min PSP och kopplar in den i datorn via USB. Sen för jag över filer och sedan tankar jag över allt till PS3.

Mycket enklare.

Mm , men det här funkar nog enklare för dom som inte har PSP.

Funkar bra med bara USB-sladd eller ett USB-minne -.-

 

Jag testa med USB-Sticka. Men den tycks inte hitta min musik på stickan eller någonting. Vad är problemet med de ?

 

Gå till kategorin "musik" på ps3:an. Där hittar du USB:n tryck då på trekant och sedan väljer du "display all" eller "vissa allt" (på svenska).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...