Hoppa till innehåll

Needar Hjälp Med Ett Php Script


Maajkan
 Dela

Rekommendera inlägg

Har du en databas där du kan ha alla medlemmar?

Har du en webhost som stödjer PHP?

 

Vill du så kan jag koda. Det är inte alls svårt att göra ett inloggnings skript.

MEN då blir det inte så säkert. För jag har inte läst på om hur man programmerar säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Har du en databas där du kan ha alla medlemmar?

Har du en webhost som stödjer PHP?

 

Vill du så kan jag koda. Det är inte alls svårt att göra ett inloggnings skript.

MEN då blir det inte så säkert. För jag har inte läst på om hur man programmerar säkert.

Jag söker mer en kod för att man ska bli "medlem" och inte få kunna titta på alla sidor ..

 

Nån som kan ge förslag?

 

Behöver hjälp med en kod..

Redigerat av Maajkan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du en databas där du kan ha alla medlemmar?

Har du en webhost som stödjer PHP?

 

Vill du så kan jag koda. Det är inte alls svårt att göra ett inloggnings skript.

MEN då blir det inte så säkert. För jag har inte läst på om hur man programmerar säkert.

Jag söker mer en kod för att man ska bli "medlem" och inte få kunna titta på alla sidor ..

 

Nån som kan ge förslag?

 

Behöver hjälp med en kod..

 

My bad. Var lite för snabb och tänkte inte riktigt på vad du skrivit.

När någon har loggat in så får man använda sessions som håller reda på att personen är inloggad så den inte blir utloggad vis sidbyte.

Själva inloggningen är lättare än registrering av en användare...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du en databas där du kan ha alla medlemmar?

Har du en webhost som stödjer PHP?

 

Vill du så kan jag koda. Det är inte alls svårt att göra ett inloggnings skript.

MEN då blir det inte så säkert. För jag har inte läst på om hur man programmerar säkert.

Jag söker mer en kod för att man ska bli "medlem" och inte få kunna titta på alla sidor ..

 

Nån som kan ge förslag?

 

Behöver hjälp med en kod..

 

My bad. Var lite för snabb och tänkte inte riktigt på vad du skrivit.

När någon har loggat in så får man använda sessions som håller reda på att personen är inloggad så den inte blir utloggad vis sidbyte.

Själva inloggningen är lättare än registrering av en användare...

 

Kan bara hur man visar namnet, men som du säger måste jag göra en typ databas (som jag har) men att jag tillägger så man vet om dom är inloggade eller inte, låter intressant..

 

Har du nån lust å hjälpa mig ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan bara hur man visar namnet, men som du säger måste jag göra en typ databas (som jag har) men att jag tillägger så man vet om dom är inloggade eller inte, låter intressant..

 

Har du nån lust å hjälpa mig ?

Ja, något åt det hållet :).

Jo, det kan jag göra.

 

Användaren måste ju logga in.

Sen för att användaren inte ska loggas ut när denne byter sida så måste man använda sessions eller cookies för att komma ihåg att personen är inloggad.

 

EDIT:

En nyttig sida. Där kan du läsa och lära.

http://www.w3schools.com/

http://www.w3schools.com/php/default.asp

Redigerat av ELF
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan bara hur man visar namnet, men som du säger måste jag göra en typ databas (som jag har) men att jag tillägger så man vet om dom är inloggade eller inte, låter intressant..

 

Har du nån lust å hjälpa mig ?

Ja, något åt det hållet :).

Jo, det kan jag göra.

 

Användaren måste ju logga in.

Sen för att användaren inte ska loggas ut när denne byter sida så måste man använda sessions eller cookies för att komma ihåg att personen är inloggad.

 

Det är inte så smart att använda cookies eftersom man kan göra egna cookies så servern tror att man är inloggad. Fast de visste du nog redan :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan bara hur man visar namnet, men som du säger måste jag göra en typ databas (som jag har) men att jag tillägger så man vet om dom är inloggade eller inte, låter intressant..

 

Har du nån lust å hjälpa mig ?

Ja, något åt det hållet :) .

Jo, det kan jag göra.

 

Användaren måste ju logga in.

Sen för att användaren inte ska loggas ut när denne byter sida så måste man använda sessions eller cookies för att komma ihåg att personen är inloggad.

 

Det är inte så smart att använda cookies eftersom man kan göra egna cookies så servern tror att man är inloggad. Fast de visste du nog redan :D

 

Det är fortfarande bara sin egen information man kommer åt och det är ju inte så farligt om man gör egna cookies. Det gör livet tvärt emot enklare. Man slipper logga in...

Kan bara skriva detta också.

Har användaren cookies avstängda eller har man ingen nytta av att spara information på användarens dator till nästa gång den återvänder till hemsidan så är sessions att föredra. För då sparas informationen på användarens dator tills användaren loggar ut eller stänger (hemsidan eller webbläsaren).

Redigerat av ELF
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sessions känns ju rätt mycket smidigare också, men det kanske bara är jag?

 

sen kan du ju beskriva uppbyggnaden av din databas.

 

har i annat fall kod för detta, men precis som med elf så kan jag inte mycket säkerhet, att spara md5 hashen på lösenorden istället för klartext krävs ju inget geni för.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sessions känns ju rätt mycket smidigare också, men det kanske bara är jag?

 

sen kan du ju beskriva uppbyggnaden av din databas.

 

har i annat fall kod för detta, men precis som med elf så kan jag inte mycket säkerhet, att spara md5 hashen på lösenorden istället för klartext krävs ju inget geni för.

och seeda md5 haschen :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Gäst Najgor

sessions känns ju rätt mycket smidigare också, men det kanske bara är jag?

 

sen kan du ju beskriva uppbyggnaden av din databas.

 

har i annat fall kod för detta, men precis som med elf så kan jag inte mycket säkerhet, att spara md5 hashen på lösenorden istället för klartext krävs ju inget geni för.

Lika bra att slänga på så man saltar lösenorden med då det är så otroligt många användare som kör med skitlösenord.

 

Och det där om att cookies skulle vara dåligt förstår jag inte. Ponera att cookien är x och ett random nummer y så när du loggar in tillges du x+y samt x som är hashat med md5. Enda möjliga är om man skulle köra en form av XSS för att sno cookien, men då får ju inte användaren ha loggat ut när man använder cookien.

 

Detta förutsätter att inte vilket värde av y som helst som går igenom utan någon algoritm som körs.

Redigerat av Najgor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...