Hoppa till innehåll

Router Problem


jero1
 Dela

Rekommendera inlägg

Hääy tjag har ett problem när d gäller att ladda ner saker vi betalar för 2Mbit/s här och enligt www.bredbandskollen.se ska jag kunna ta emot filer med 2.10Mbit/s men så försöker jag ladda ner viva la bam för att ha ngt att göra inatt ^^

 

Så går nerladdningen i 2KB/s blir galen på det men iallafall så bestämde jag mej för att fixa med portarna i rotuern osv för att se om det gav resultat

 

 

Och när jag då gör in på 192.168.1.1 så ska man ju logga in så bara trycka login utan att skriva lösenord osv... men då är det någon som har satt ett lösenord (förmodligen min syrras kille) och han har flyttat och vi har ingen chans att få reda på lösenordet

 

Vet ni på fuska ngt vis så jag kan komma in utan lösenord elr fixa på ngt annat vis :) tack

 

Mvh jero1

Redigerat av jero1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hääy tjag har ett problem när d gäller att ladda ner saker vi betalar för 2Mbit/s här och enligt www.bredbandskollen.se ska jag kunna ta emot filer med 2.10Mbit/s men så försöker jag ladda ner viva la bam för att ha ngt att göra inatt ^^

 

Så går nerladdningen i 2KB/s blir galen på det men iallafall så bestämde jag mej för att fixa med portarna i rotuern osv för att se om det gav resultat

 

 

Och när jag då gör in på 192.168.1.1 så ska man ju logga in så bara trycka login utan att skriva lösenord osv... men då är det någon som har satt ett lösenord (förmodligen min syrras kille) och han har flyttat och vi har ingen chans att få reda på lösenordet

 

Vet ni på fuska ngt vis så jag kan komma in utan lösenord elr fixa på ngt annat vis :) tack

 

Mvh jero1

hmm, du kan ju alltid testa resetta routern, det brukar finnas ett litet hål nånstans på routern. Tryck in ett gem där eller nåt i tills alla lampor har börjat blinka osv
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hääy tjag har ett problem när d gäller att ladda ner saker vi betalar för 2Mbit/s här och enligt www.bredbandskollen.se ska jag kunna ta emot filer med 2.10Mbit/s men så försöker jag ladda ner viva la bam för att ha ngt att göra inatt ^^

 

Så går nerladdningen i 2KB/s blir galen på det men iallafall så bestämde jag mej för att fixa med portarna i rotuern osv för att se om det gav resultat

 

 

Och när jag då gör in på 192.168.1.1 så ska man ju logga in så bara trycka login utan att skriva lösenord osv... men då är det någon som har satt ett lösenord (förmodligen min syrras kille) och han har flyttat och vi har ingen chans att få reda på lösenordet

 

Vet ni på fuska ngt vis så jag kan komma in utan lösenord elr fixa på ngt annat vis :) tack

 

Mvh jero1

hmm, du kan ju alltid testa resetta routern, det brukar finnas ett litet hål nånstans på routern. Tryck in ett gem där eller nåt i tills alla lampor har börjat blinka osv

 

Det kan inte hända ngt konstigt då va? :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hääy tjag har ett problem när d gäller att ladda ner saker vi betalar för 2Mbit/s här och enligt www.bredbandskollen.se ska jag kunna ta emot filer med 2.10Mbit/s men så försöker jag ladda ner viva la bam för att ha ngt att göra inatt ^^

 

Så går nerladdningen i 2KB/s blir galen på det men iallafall så bestämde jag mej för att fixa med portarna i rotuern osv för att se om det gav resultat

 

 

Och när jag då gör in på 192.168.1.1 så ska man ju logga in så bara trycka login utan att skriva lösenord osv... men då är det någon som har satt ett lösenord (förmodligen min syrras kille) och han har flyttat och vi har ingen chans att få reda på lösenordet

 

Vet ni på fuska ngt vis så jag kan komma in utan lösenord elr fixa på ngt annat vis :) tack

 

Mvh jero1

hmm, du kan ju alltid testa resetta routern, det brukar finnas ett litet hål nånstans på routern. Tryck in ett gem där eller nåt i tills alla lampor har börjat blinka osv

 

Det kan inte hända ngt konstigt då va? :)

 

alla inställningar återställs som dom var från början, men annars händer inget
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har aldrig stött på en router som inte har något lösenord alls. Brukar alltid finnas ett default lösenord. Står under den eller i manualen. Har du fast ip adress måste du fylla i den igen om du nollställer routern annars fungerar inte internet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

på www.portforward.com kan du leta reda på din router, sen står lösenordet nånstans i den guiden, om det är default lösenord då, brukar vara password, admin eller 1234. men antagligen lär den låga nedladdninghastigheten bero på att folk inte laddar upp tillräckligt... beroende på hur du tankar då..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

När du betalar för 2mbit så räkna inte med att få den hastigheten. Jag betalar för 100mbit fiber och jag brukar ladda ned i max 4mb/s.

Dessutom så får inte mbit förväxlas med mb. Har du 8mbit så kan du max ladda ned i 1mb/s, alltså en åttondel av vad du har.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Namnet brukar vara : Admin och lösenordet brukar vara : password

Eller så kan det också vara:

Namnet: Admin

Password: Tomt, dvs det ska inte stå något där

 

OnT: Har du trådlöst så är det kanske inte säkert att du får full täckning?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Namnet brukar vara : Admin och lösenordet brukar vara : password

Eller så kan det också vara:

Namnet: Admin

Password: Tomt, dvs det ska inte stå något där

 

OnT: Har du trådlöst så är det kanske inte säkert att du får full täckning?

 

Precis så! så har det alltid varit men aja får väl resetta routern då.. '

 

BTW j*vla iddi som anmälde, men när jag testade på www.bredbandskollen.se så stog det att jag kunde få ut 2,10

Redigerat av jero1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...