KuroKaktus Skrivet 7 April 2009 Rapport Dela Skrivet 7 April 2009 Hej. Jo jag vill starta om min dator helt som när jag köpte den. Jag har windows vista. Anledningen är att jag har laddat ner massor med skit som jag inte vet vart det lackt sig och då går det söligare. Allt viktigt jag har har jag på en extern hårddisk. Så nu undrar jag. Hur gör jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 7 April 2009 Rapport Dela Skrivet 7 April 2009 Hej. Jo jag vill starta om min dator helt som när jag köpte den. Jag har windows vista. Anledningen är att jag har laddat ner massor med skit som jag inte vet vart det lackt sig och då går det söligare. Allt viktigt jag har har jag på en extern hårddisk. Så nu undrar jag. Hur gör jag? Du menar alltså att du vill omformatera hårddisken? Enklast är ju om du har en Windows-skiva, för då är det ju bara att stoppa in den i burken. Om det är en Dell du har så har jag för mig att du trycker Ctrl + F11 vid start. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 7 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 7 April 2009 Dell? Ok. Men min hade inga skivor när jag fick datorn men det var nåt man skulle göra med skivor och dom har jag. Men om jag höger klickar på C: och tar formatera försvinner allt då? Även vista? Föresten. Hade inte installerat 2 viktiga uppdateringar. Kan det göra så den går långsammare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 7 April 2009 Rapport Dela Skrivet 7 April 2009 Din "ominstallations skiva" finns som en partition inne på HDD och du får inte med en skiva, det är bara i enstaka fall där tillverkarna är så generösa att de ger med en skiva (t.ex. Asus) Sök på forumet så ska du finna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 7 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 7 April 2009 Vart finn HDD? Jag sökte på vista men hitta inget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 7 April 2009 Rapport Dela Skrivet 7 April 2009 Vart finn HDD? Jag sökte på vista men hitta inget.HDD är en förkortning för Hard Disc Drive vilket på svenska är Hårddisken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 7 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 7 April 2009 Aha. Jag har 2 skivor som gör att få igång datorn igen. Dom fick man bränna ut själv. Skulle nån kunna skriva länk vart den finns? Såhär alltså: C:\\program\\omnistallera.exe. Nu tror jag ju inte den ser ut sådär då men nåt sånt är det väll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 7 April 2009 Rapport Dela Skrivet 7 April 2009 Aha. Jag har 2 skivor som gör att få igång datorn igen. Dom fick man bränna ut själv. Skulle nån kunna skriva länk vart den finns? Såhär alltså: C:\\program\\omnistallera.exe. Nu tror jag ju inte den ser ut sådär då men nåt sånt är det väll. Nej men om du startar om datorn, trycker på F10, F12, F8 eller F2 (någon av dem) så kommer det komma fram en meny.Testa om det fungerar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 7 April 2009 Rapport Dela Skrivet 7 April 2009 ett tips: titta i manualen som du fick med. där står det om hur man gör... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 7 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 7 April 2009 Ska kolla den. Justfiwi: Det är F2 för mig iaf. Det står i början! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 7 April 2009 Rapport Dela Skrivet 7 April 2009 Ska kolla den. Justfiwi: Det är F2 för mig iaf. Det står i början! Då kommer man väll till BIOS? Men sök i forumet så ska du finna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 8 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 8 April 2009 Nu menar du fuskas forum va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.