WishCookie Skrivet 9 April 2009 Rapport Dela Skrivet 9 April 2009 Gåta: Det har ingen smak och ingen färg fast vi säger endå att det är blått. Det har flera konsinstenser och på vintern är det vit. Jag vet att svaret är vatten men personen säger att det är fel. Någon som kan hjälpa mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
IRaeven Skrivet 9 April 2009 Rapport Dela Skrivet 9 April 2009 Gåta: Det har ingen smak och ingen färg fast vi säger endå att det är blått. Det har flera konsinstenser och på vintern är det vit. Jag vet att svaret är vatten men personen säger att det är fel. Någon som kan hjälpa mig. hur kan det vara fel om det är vatten, vatten är ju ingen färg men vi säger att det är blått och på vintern blir vattnet snö och det är vitt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 9 April 2009 Rapport Dela Skrivet 9 April 2009 Nån typ av gas? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 9 April 2009 Rapport Dela Skrivet 9 April 2009 Himmeln? Vit av allt snö som faller ner på vintern, blått om du kollar upp. Har ingen smak, ingen färg. Konsistenser? Kan vara att det regnar, att den är gasform och sedan regnar i flytande form? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wetterl Skrivet 10 April 2009 Rapport Dela Skrivet 10 April 2009 Jag tänkte som Boffaroffe, och jag säger det som mitt slutgiltiga svar, även i Snningens Ögonblick Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.