Hoppa till innehåll

Vegas Pro 8


antebajen
 Dela

Rekommendera inlägg

 

VEGAS PRO 8

 

 

 

 

Heej! :D Då har man en fråga då. Följande:

 

 

1. Hur man får text på klippet. Altså på bilden om ni förstår vad jag menar.

 

2. Hur gör man text till när dom pratar. t.e.x : - Nej, jag vill inte!

 

3. ? Om det är något mer så skickar jag det också så snart som möjligt ;)

 

Tack på förhand och hoppas jag får en stor hjälp!

 

 

 

GLAD PÅSK!

Redigerat av antebajen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. På text "Track:en" högst upp högerklickar du och tar typ "Insert text" lr nått.. Sen skriver du in text, väljer färg m.m, väljer var du vill ha klippet m.m...

 

2. Samma sak som 1.'an ?

 

3. Gör det ! :P

 

 

Nae. Jag har gjort så. Asså texten kommer inte på klippet, det kommer upp en helsvart bild med texten istället.

 

Någon som kan förklara exakt? :o

 

Tack ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du går till Properties i rutan som ploppar upp när man tar "Insert text", och drar Alpha till 0,00% (Under Background, åt höger i den lilla boxen, dra mätaren längst ner) !

 

 

Den var redan 0.0 .. Jag kolla där och det funka inte kan jag säga.

 

Haru fått det att funka själv?

 

Kan du göra en tutorial på hur man gör?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

finns ingen text track utan bara 3 video tacks och 1 audio, hur får jag till ett text track?

 

förästen vad heter den effekten som typ suddar ut grejer, tex man sätter den över ett ansikte så blir det suddigt och man ser inte vem det är.

Redigerat av underwar
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså du måste dra opacity till 0% på bakgrunden, för att inte få en helsvart bakgrund bakom texten! Finns säkert tutorials på webben... Sök på typ "Basic text on clip Sony Vegas" på google, lr nått.

 

Jag är inte så bra med effekter på Sony Vegas, men fixar du After Effects så kan jag nog hjälpa dig.. ADOBE FTW!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

saken han gör fel är att han lägger texten på samma track som videon, texten ska ligga på tracken över, du får alltså flytta ner videon.

Nu har jag ett problem, om man vill ta bort ljudet från en klipp så måste man ju splita audion och videon så de inte ligger i samma klipp för då tar man ju bort videon med, men hur splitar man audion och videon?

 

1. På text "Track:en" högst upp högerklickar du och tar typ "Insert text" lr nått.. Sen skriver du in text, väljer färg m.m, väljer var du vill ha klippet m.m...

 

2. Samma sak som 1.'an ?

 

3. Gör det ! :P

hur gör man det i 1´an?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har glömt bort hur man får fram den dära blås saken som gör att man kan ändra volymen på ljudklippet så man kan ha olika volym, hur får man fram den?

 

Hur gör man så audio och video klippen inte ligger i samma så man tex kan ta bort audio klippet.

 

vad heter effekten som gör att man kan sudda ut (ha typ 5 pixlar:D) på en del av bilden så man inte ser vad det är?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...