Gäst Justfiwi Skrivet 11 April 2009 Rapport Dela Skrivet 11 April 2009 Hejsan! Jag ar ett Creative Fatal1ty headset, ej USB. Mitt problem är att mitt inspelningsljud inte fungerade, eller var väldigt lågt, Så min kompisar på Steam kunde knappt höra mig. Men om jag "testade" mikrofonen inne på Steam så hörde jag mig själv bra. Sedan så gick jag in på Ljudinställningar och klickade på "Avaktivera" på mikrofonen och tänkte att jag bara kunde aktivera den igen. Men då försvann typ ikonen för den. Hur ska jag göra? Tack på förhand Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ludwigo Skrivet 11 April 2009 Rapport Dela Skrivet 11 April 2009 Hejsan! Jag ar ett Creative Fatal1ty headset, ej USB. Mitt problem är att mitt inspelningsljud inte fungerade, eller var väldigt lågt, Så min kompisar på Steam kunde knappt höra mig. Men om jag "testade" mikrofonen inne på Steam så hörde jag mig själv bra. Sedan så gick jag in på Ljudinställningar och klickade på "Avaktivera" på mikrofonen och tänkte att jag bara kunde aktivera den igen. Men då försvann typ ikonen för den. Hur ska jag göra? Tack på förhand jag vet faktist inte,sorry :unsure: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 11 April 2009 Rapport Dela Skrivet 11 April 2009 Hejsan! Jag ar ett Creative Fatal1ty headset, ej USB. Mitt problem är att mitt inspelningsljud inte fungerade, eller var väldigt lågt, Så min kompisar på Steam kunde knappt höra mig. Men om jag "testade" mikrofonen inne på Steam så hörde jag mig själv bra. Sedan så gick jag in på Ljudinställningar och klickade på "Avaktivera" på mikrofonen och tänkte att jag bara kunde aktivera den igen. Men då försvann typ ikonen för den. Hur ska jag göra? Tack på förhand jag vet faktist inte,sorry :unsure: Vilket svar, tack så mycket XD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 11 April 2009 Rapport Dela Skrivet 11 April 2009 Vista/XP? Provat att hämta nya drivrutiner till ljudkortet och gå sedan in på inställningar och höj volymen för micen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 11 April 2009 Rapport Dela Skrivet 11 April 2009 (redigerat) Se till så micen sitter korrekt insatt i headsettet. Kolla så att "notchen" sitter där din "pigg" på micen är. Testa även ta bort micen och sätt dit den en gång. Se även till så knappen är på där du ändrar volymen på headsetet. Redigerat 11 April 2009 av Boffaroffe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 12 April 2009 Rapport Dela Skrivet 12 April 2009 Jag har Vista 32-bit, alltså Home Premium. Jag har tagit ur micken, fixat volymen och knappen sitter i. Får väll fixa med drivrutinerna imorgon Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.