Hoppa till innehåll

Min Mikrofon Fungerar Inte


Gäst Justfiwi

Rekommendera inlägg

Gäst Justfiwi

Hejsan!

 

Jag ar ett Creative Fatal1ty headset, ej USB.

Mitt problem är att mitt inspelningsljud inte fungerade, eller var väldigt lågt, Så min kompisar på Steam kunde knappt höra mig. Men om jag "testade" mikrofonen inne på Steam så hörde jag mig själv bra.

Sedan så gick jag in på Ljudinställningar och klickade på "Avaktivera" på mikrofonen och tänkte att jag bara kunde aktivera den igen. Men då försvann typ ikonen för den.

 

Hur ska jag göra?

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan!

 

Jag ar ett Creative Fatal1ty headset, ej USB.

Mitt problem är att mitt inspelningsljud inte fungerade, eller var väldigt lågt, Så min kompisar på Steam kunde knappt höra mig. Men om jag "testade" mikrofonen inne på Steam så hörde jag mig själv bra.

Sedan så gick jag in på Ljudinställningar och klickade på "Avaktivera" på mikrofonen och tänkte att jag bara kunde aktivera den igen. Men då försvann typ ikonen för den.

 

Hur ska jag göra?

 

Tack på förhand

jag vet faktist inte,sorry :unsure:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Hejsan!

 

Jag ar ett Creative Fatal1ty headset, ej USB.

Mitt problem är att mitt inspelningsljud inte fungerade, eller var väldigt lågt, Så min kompisar på Steam kunde knappt höra mig. Men om jag "testade" mikrofonen inne på Steam så hörde jag mig själv bra.

Sedan så gick jag in på Ljudinställningar och klickade på "Avaktivera" på mikrofonen och tänkte att jag bara kunde aktivera den igen. Men då försvann typ ikonen för den.

 

Hur ska jag göra?

 

Tack på förhand

jag vet faktist inte,sorry :unsure:

 

Vilket svar, tack så mycket XD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Se till så micen sitter korrekt insatt i headsettet. Kolla så att "notchen" sitter där din "pigg" på micen är. Testa även ta bort micen och sätt dit den en gång.

 

Se även till så knappen är på där du ändrar volymen på headsetet.

Redigerat av Boffaroffe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...