YaTwice Skrivet 13 April 2009 Rapport Dela Skrivet 13 April 2009 Okej, först av allt hoppas jag att jag postar rätt, (borde vara rätt, men idag är man rätt trött :P) Jo, det är så här att min kära gamla Xbox 360 av någon anledning hänger spelen. Den startar upp normalt, ingenting annorlunda där. Jag stoppar sedan in en spelskiva och startar spelet. Spelet laddas klart osv. Sen kan jag spela, (röra mig, etc.), i max 30-60 sek, innan allt bara fryser fast. Det är knappast skivan då alla ,(5), spel jag har testat, så har alla hängt sig ungefär efter lika lång tid. Och när det händer är ända sättet att stänga ner det genom att hålla in Standby(?)-knappen. Men det är ju inte precis det bästa sättet att stänga av på... Frågan är som sagt... Vad är det som orsakar detta? Jag har inte fått Red Rings of Death, (ser inga röda ringar iallafall :P) Är det något jag kan göra för att förhindra/fixa detta 'felet'? Eller är den ända lösning att skicka in den på lagning? Jag har testat att koppla ifrån internet ,(ifall det skulle hjälpa), men det hjälpte inte ett dugg. Nu är jag inte så där enormt bra när det gäller Xbox 360, så hjälp uppskattas verkligen. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 13 April 2009 Rapport Dela Skrivet 13 April 2009 Första gången jag fick RRoD uppvisade mitt 360 dessa symptom innan, så det är mycket möjligt att du kommer få samma problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 14 April 2009 Rapport Dela Skrivet 14 April 2009 Antagligen är den på väg att gå sönder. Har du kvar på garantin? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
YaTwice Skrivet 14 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 14 April 2009 Antagligen är den på väg att gå sönder. Har du kvar på garantin? Ajdå, jag var rädd för det :/Jodå, garantin har man kvar som tur är :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sicworld Skrivet 14 April 2009 Rapport Dela Skrivet 14 April 2009 Hmm...min gör samma sak men med Far Cry 2 (bara) när jag installerat det så fastnar det när spelet laddar upp någonting och jag måste stänga av Xboxen. Detta händer bara med Far Cry 2 när det är installerat (inte provat när det kör direkt på skiva) medan Tony Hawk: Proving Ground och Resident Evil 5 var fel fria installerade :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 14 April 2009 Rapport Dela Skrivet 14 April 2009 Fick samma problem på mitt Xbox 360 när jag hade ett förut. Bara att skicka in den till Microsoft. På mitt var det moderkortet och skivläsaren som var paj. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 15 April 2009 Rapport Dela Skrivet 15 April 2009 Antagligen är den på väg att gå sönder. Har du kvar på garantin? Ajdå, jag var rädd för det :/Jodå, garantin har man kvar som tur är :P För om du ska skicka iväg den får du den reparerad gratis ifall du har garantin. Annars ligger det runt 800:- skulle jag tro. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.