Tortilla Skrivet 25 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Maj 2009 aja men vi kan ändra lite här då :P vet någon var pluggarna sitter i en gilera salker -05:a ? :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 26 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Maj 2009 Dra variator ringen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 26 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Maj 2009 Köper du en begagnad gilera stalker så är variator ringen redan utsliten, för kör man länge så slipas den så att den bli mindre och mindre .. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tortilla Skrivet 27 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2009 ja de är en begagnad ja ska köpa, asså brickan vet ja ju men tänkte om de finns några andra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst RySs3N Skrivet 27 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2009 säger bara trimma inte moppen för f*n, jovist det anske e kul när det går fortare men har du tex en bra mt5 så sjunker den i värde som f*n och om du åker fast med trim kan dina föräldrar bli av med körkortet.Ens föräldrar kan inte bli av med körkortet för att han kör trimmad moppe... -.- Kolla moped forumet, finns på google. Offtopic: Min polares moped går 110 km/h ;) Dom kan visst tappa körkortet. En jobbar kompis åt min farsa hans pojke körde en trimmad derbi senda sen så vart han tagen av snuten då fick han böter sen så tappade nästan han körkortet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 27 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2009 säger bara trimma inte moppen för f*n, jovist det anske e kul när det går fortare men har du tex en bra mt5 så sjunker den i värde som f*n och om du åker fast med trim kan dina föräldrar bli av med körkortet. Ens föräldrar kan inte bli av med körkortet för att han kör trimmad moppe... -.- Kolla moped forumet, finns på google. Offtopic: Min polares moped går 110 km/h ;) Dom kan visst tappa körkortet. En jobbar kompis åt min farsa hans pojke körde en trimmad derbi senda sen så vart han tagen av snuten då fick han böter sen så tappade nästan han körkortet. Det är bara om pappan VET om trimmet eller hjälpte till att trimma .. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 27 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2009 aja men vi kan ändra lite här då :P vet någon var pluggarna sitter i en gilera salker -05:a ? :)Jag har lirkat loss variator ringen och bytt till 5g vikter. Den gick i 45 nu gör den 90. Börja med det, men det är ju inte samma moppe, så det blir lite olika. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tortilla Skrivet 27 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2009 aja men vi kan ändra lite här då :P vet någon var pluggarna sitter i en gilera salker -05:a ? :)Jag har lirkat loss variator ringen och bytt till 5g vikter. Den gick i 45 nu gör den 90. Börja med det, men det är ju inte samma moppe, så det blir lite olika. Ok, va har du för moppe? :P Men de är vell typ exakt likadana strypningar/pluggar till nästan alla moppar. Får se.... blir en stalker eller en aerox. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 27 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2009 aja men vi kan ändra lite här då :P vet någon var pluggarna sitter i en gilera salker -05:a ? :) Jag har lirkat loss variator ringen och bytt till 5g vikter. Den gick i 45 nu gör den 90. Börja med det, men det är ju inte samma moppe, så det blir lite olika. Ok, va har du för moppe? :P Men de är vell typ exakt likadana strypningar/pluggar till nästan alla moppar. Får se.... blir en stalker eller en aerox. Dom flesta mopparna gör väl inte 90 bara för 5g vikter och dragen variator ring? Anyway så kan blindröret vara bra att ta bort, tyvärr så behöver du svetsa för att kunna göra det så den enklaste lösningen är nog att köpa ett trimrör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 27 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2009 Man kan även sätta en passande skruv i blindtarmen/röret, har gjort det på min RRX .. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 28 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2009 (redigerat) aja men vi kan ändra lite här då :P vet någon var pluggarna sitter i en gilera salker -05:a ? :) Jag har lirkat loss variator ringen och bytt till 5g vikter. Den gick i 45 nu gör den 90. Börja med det, men det är ju inte samma moppe, så det blir lite olika. Ok, va har du för moppe? :P Men de är vell typ exakt likadana strypningar/pluggar till nästan alla moppar. Får se.... blir en stalker eller en aerox. Dom flesta mopparna gör väl inte 90 bara för 5g vikter och dragen variator ring? Anyway så kan blindröret vara bra att ta bort, tyvärr så behöver du svetsa för att kunna göra det så den enklaste lösningen är nog att köpa ett trimrör. Nej juste.. Men man kan ju börja med det. Men min är äldre, och kanske mer sliten i övrigt än hans Stalker, och då kanske 6g ger samma effekt som 5g på min. Redigerat 28 Maj 2009 av Dirtman Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst RySs3N Skrivet 4 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2009 säger bara trimma inte moppen för f*n, jovist det anske e kul när det går fortare men har du tex en bra mt5 så sjunker den i värde som f*n och om du åker fast med trim kan dina föräldrar bli av med körkortet. Ens föräldrar kan inte bli av med körkortet för att han kör trimmad moppe... -.- Kolla moped forumet, finns på google. Offtopic: Min polares moped går 110 km/h ;) Dom kan visst tappa körkortet. En jobbar kompis åt min farsa hans pojke körde en trimmad derbi senda sen så vart han tagen av snuten då fick han böter sen så tappade nästan han körkortet. Det är bara om pappan VET om trimmet eller hjälpte till att trimma .. Jamen har man typ 70cc och effektrör så hörs det ju f*n på långa vägar att man kör trimmat.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.