Hoppa till innehåll

Datorn Är Seg...

D48

Rekommendera inlägg

vet inte vad det är med datorfan...

igår när jag skulle starta upp datorn igen efter har snackat med en kompis på telefon så va den skit seg. sen så har den varit seg i allt man gör med den. den låter en aning konstigt ibland, typ brummar annorlunda än vad den brukar.

och den tänker hela tiden. den har varit såhär förut med då va det värre och det gick över om man lät datorn stå på ett tag.

jag har haft datorn i 55 dagar knappt och inte mkt på den. har fragmenterat den 3 ggr. inget resultat

helps tack...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ShadowZelda

Har du nåt program som ligger uppe eller?

Eller så kan du byta ut processorn? Köpte du den ny? För isåfall kan byta ut den gratis, för det borde gå på garantin.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

update. har fixat det nu efter 38 timmar... jag starta i felsäkert läge. där så gjorde jag en full scan med norton som tog 4 timmar... den hittade en cookie. sen tog jag ad-aware och tog bort resten av alla cookies den hitta.

nu funkar datorn snabbt igen :S

men har ngn en aning om vrf den gjorde såhär?

Redigerat av Fatal1tyPro
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Kan vara dålig kylning i chassit. Ditt "brummande" du hört kan vara antingen vara CPUfläkt eller GPUfläkten.

Rensa bort all eventuell damm som sitter i fläktarna och försök ha datorn stående så den får ny kall luft hela tiden.

Känns inte som att det borde vara damm när hans dator är så pass ny ^^
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan vara dålig kylning i chassit. Ditt "brummande" du hört kan vara antingen vara CPUfläkt eller GPUfläkten.

Rensa bort all eventuell damm som sitter i fläktarna och försök ha datorn stående så den får ny kall luft hela tiden.

Jag har sett folk som haft en dator en månad och haft millimeter solida lager damm på fläktar/kylflänsar. Redigerat av Boffaroffe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har sett folk som haft en dator en månad och haft millimeter solida lager damm på fläktar/kylflänsar.

Mitt hemma bygge (1 vecka gammalt) har mtk damm på alla damm filter som finns :P

Redigerat av RazerInc
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm.. ja det kan ju va så men datorn är ganska skyddad mot damm. jag har den i en låda underbordet. den enda gången jag har uppet luckan på lådan är när datorn är igång. och datorn är bara 55 dar gammal.. och min förra pc dammade jag inte av på 2 år och det va inte så mkt damm i den. men jag ska se endå om det är damm som gört.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vet inte vad det är med datorfan...

igår när jag skulle starta upp datorn igen efter har snackat med en kompis på telefon så va den skit seg. sen så har den varit seg i allt man gör med den. den låter en aning konstigt ibland, typ brummar annorlunda än vad den brukar.

och den tänker hela tiden. den har varit såhär förut med då va det värre och det gick över om man lät datorn stå på ett tag.

jag har haft datorn i 55 dagar knappt och inte mkt på den. har fragmenterat den 3 ggr. inget resultat

helps tack...

du har alltid problem med din data så hur lägesän va det som du omformatera den och vad finns i din data?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...