D48 Skrivet 15 April 2009 Rapport Dela Skrivet 15 April 2009 vet inte vad det är med datorfan... igår när jag skulle starta upp datorn igen efter har snackat med en kompis på telefon så va den skit seg. sen så har den varit seg i allt man gör med den. den låter en aning konstigt ibland, typ brummar annorlunda än vad den brukar. och den tänker hela tiden. den har varit såhär förut med då va det värre och det gick över om man lät datorn stå på ett tag. jag har haft datorn i 55 dagar knappt och inte mkt på den. har fragmenterat den 3 ggr. inget resultat helps tack... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 15 April 2009 Rapport Dela Skrivet 15 April 2009 kan ju vara nåt med processorn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 15 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 15 April 2009 kan ju vara nåt med processorn?har inte en aning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ShadowZelda Skrivet 15 April 2009 Rapport Dela Skrivet 15 April 2009 Har du nåt program som ligger uppe eller? Eller så kan du byta ut processorn? Köpte du den ny? För isåfall kan byta ut den gratis, för det borde gå på garantin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 15 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 15 April 2009 nej jag har inget krävande pogram som ligger uppe... och det behöver väll inte vara processorn som de är ngt fel med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 15 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 15 April 2009 (redigerat) update. har fixat det nu efter 38 timmar... jag starta i felsäkert läge. där så gjorde jag en full scan med norton som tog 4 timmar... den hittade en cookie. sen tog jag ad-aware och tog bort resten av alla cookies den hitta. nu funkar datorn snabbt igen :S men har ngn en aning om vrf den gjorde såhär? Redigerat 15 April 2009 av Fatal1tyPro Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 16 April 2009 Rapport Dela Skrivet 16 April 2009 Kan vara dålig kylning i chassit. Ditt "brummande" du hört kan vara antingen vara CPUfläkt eller GPUfläkten. Rensa bort all eventuell damm som sitter i fläktarna och försök ha datorn stående så den får ny kall luft hela tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 16 April 2009 Rapport Dela Skrivet 16 April 2009 Kan vara dålig kylning i chassit. Ditt "brummande" du hört kan vara antingen vara CPUfläkt eller GPUfläkten. Rensa bort all eventuell damm som sitter i fläktarna och försök ha datorn stående så den får ny kall luft hela tiden. Känns inte som att det borde vara damm när hans dator är så pass ny ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 16 April 2009 Rapport Dela Skrivet 16 April 2009 (redigerat) Kan vara dålig kylning i chassit. Ditt "brummande" du hört kan vara antingen vara CPUfläkt eller GPUfläkten. Rensa bort all eventuell damm som sitter i fläktarna och försök ha datorn stående så den får ny kall luft hela tiden. Känns inte som att det borde vara damm när hans dator är så pass ny ^^ Jag har sett folk som haft en dator en månad och haft millimeter solida lager damm på fläktar/kylflänsar. Redigerat 16 April 2009 av Boffaroffe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RazerInc Skrivet 16 April 2009 Rapport Dela Skrivet 16 April 2009 (redigerat) Kan vara dålig kylning i chassit. Ditt "brummande" du hört kan vara antingen vara CPUfläkt eller GPUfläkten. Rensa bort all eventuell damm som sitter i fläktarna och försök ha datorn stående så den får ny kall luft hela tiden. Känns inte som att det borde vara damm när hans dator är så pass ny ^^ Jag har sett folk som haft en dator en månad och haft millimeter solida lager damm på fläktar/kylflänsar. Mitt hemma bygge (1 vecka gammalt) har mtk damm på alla damm filter som finns :P Redigerat 16 April 2009 av RazerInc Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 16 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 16 April 2009 hmm.. ja det kan ju va så men datorn är ganska skyddad mot damm. jag har den i en låda underbordet. den enda gången jag har uppet luckan på lådan är när datorn är igång. och datorn är bara 55 dar gammal.. och min förra pc dammade jag inte av på 2 år och det va inte så mkt damm i den. men jag ska se endå om det är damm som gört. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ockero Skrivet 17 April 2009 Rapport Dela Skrivet 17 April 2009 vet inte vad det är med datorfan... igår när jag skulle starta upp datorn igen efter har snackat med en kompis på telefon så va den skit seg. sen så har den varit seg i allt man gör med den. den låter en aning konstigt ibland, typ brummar annorlunda än vad den brukar. och den tänker hela tiden. den har varit såhär förut med då va det värre och det gick över om man lät datorn stå på ett tag. jag har haft datorn i 55 dagar knappt och inte mkt på den. har fragmenterat den 3 ggr. inget resultat helps tack... du har alltid problem med din data så hur lägesän va det som du omformatera den och vad finns i din data? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.