D48 Skrivet 17 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 17 April 2009 vet inte vad det är med datorfan... igår när jag skulle starta upp datorn igen efter har snackat med en kompis på telefon så va den skit seg. sen så har den varit seg i allt man gör med den. den låter en aning konstigt ibland, typ brummar annorlunda än vad den brukar. och den tänker hela tiden. den har varit såhär förut med då va det värre och det gick över om man lät datorn stå på ett tag. jag har haft datorn i 55 dagar knappt och inte mkt på den. har fragmenterat den 3 ggr. inget resultat helps tack... du har alltid problem med din data så hur lägesän va det som du omformatera den och vad finns i din data? jag har inte formaterat om den än, den är ganska ny. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 18 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 18 April 2009 fick lite "pro support" :) HP Customer Care - http://welcome.hp.com/country/se/sv/support.html Hej Patrik Tack för att du tog kontakt med HP Teknisk support. Troligtvis är det fel på hårddisken, så gör ett test på den. Tryck på knappen F10 under uppstart för att komma till Biosmenyn. Där under första fliken Main så räknar den upp enheter som 1st Drive och 2nd Drive osv. Där går du med piltangenterna till hårddisken, kan stå t ex. WDC WD2500JS-S, och trycker Enter. Sedan går du till "SMART support" och trycker Enter och sedan "SMART extended self test". Tryck på Enter för att starta testet, det tar ca 40 min beroende på disken storlek att genomföra. Det märks om det är fel på hårddisken via ett felmeddelande. Är det fel på hårddisken så behöver den bytas ut, återkom med adressuppgifter så kommer datorn hämtas upp och repareras på garanti. Är hårddisken okey så kan du testa en inställning i Bios som inaktiverar USB-sökning under uppstart och avstängning. Så gå till Biosmenyn igen med knappen F10 under uppstart, gå till fliken Advanced och markera USB legacy mode support och ta Disabled på den. Tryck därefter på F10 för att spara inställningarna och datorn startas om. Hur fungerar det då? Har du fler frågor angående detta eller om problemet kvarstår, är du välkommen åter tillmig genom att svara på detta mail. Med vänlig hälsning Jimmy HP Teknisk support Om ni önskar svara på detta e-mail, så radera inte något ifrån det ursprungliga meddelandet tack! HPs support kom med ett bra svar tycker jag. och jag öppna datorn och det finns inget damm där inne! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.