Hoppa till innehåll

Datorn Byter Till 8bit

krydda

Rekommendera inlägg

Tjena!

i förrgår när jag skulle starta min dator så var den i 8bits (Men man kan bara välja mellan 16 och 32 bits?) Jag startade om datorn och det var kvar. ändrade inställningar till 32 bits. starta counter strike men då bytte den tillbaka till 8bit. hände samma i går o idag. :angry: Varför undrar jag? Hur fixar man det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Tjena!

i förrgår när jag skulle starta min dator så var den i 8bits (Men man kan bara välja mellan 16 och 32 bits?) Jag startade om datorn och det var kvar. ändrade inställningar till 32 bits. starta counter strike men då bytte den tillbaka till 8bit. hände samma i går o idag. :angry: Varför undrar jag? Hur fixar man det?

Uppdatera grafikkortsdrivrutiner kanske?

Sitter grafikkortet kanske lite löst eller så kanske det är trasigt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

grafikkortet är uppdaterat ska kolla om det sitter löst

hur gör man? xD

Dra ur alla kablar, öppna chassit och nudda försiktigt kanten av datorn (chassit), det här tar bort en del av den statiska elektriciteten. Sedan så hittar du grafikkortet, det är det kortet där du stoppar in "skärm-kabeln". Känn lite på den och tryck kanske i den lite hårdare, använd inte våld bara.

Edit: Hur vet du att den har den senaste drivrutinen?

Redigerat av Justfiwi
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är grafikkortet där man trycker i skärmen eller??

Vad du än gör, öppna inte upp datorn. Med din okunnighet kommer du bara ta sönder något.

Först tycker jag du ber din pappa ladda ner de senaste drivrutinerna till erat grafikkort.

Har ni kvar antingen manualen/kartongen kan han kolla vad ni har för något, och sedan gå in på tillverkarens hemsida.

När jag läste ditt inlägg tror jag inte du har någon koll alls på vad du gör. Har du ens någon aning om vad du har för grafikkort? Vilken sida laddade du ner de senaste drivrutinerna?

Redigerat av Boffaroffe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Jag laddade inte ner drivrutiner jag tryckte på nåt iaf kommer inte ihåg så den söker efter drivrutiner.

Okej, Windows inbyggda (värdelöst)

Vet du vad du har för grafikkort? Annars Start > Kontrollpanelen > System > Enhetshanteraren > Bildskärmskort (Där står det t.ex. ATI Radeon 4870)

Sen så går du in på Google, söker på det grafikkortet (är det ATI grafikkort kommer du in på www.ati.se och är det nvidia så kommer du in på www.nvidia.com)

Gå sedan in på typ Support, downloads och sedan drivers. Hitta fram ditt kort och ladda sedan ned drivrutinerna och installera dem

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag laddade inte ner drivrutiner jag tryckte på nåt iaf kommer inte ihåg så den söker efter drivrutiner.

Vet du vad du har för grafikkort? Annars Start > Kontrollpanelen > System > Enhetshanteraren > Bildskärmskort (Där står det t.ex. ATI Radeon 4870)

Sen så går du in på Google, söker på det grafikkortet (är det ATI grafikkort kommer du in på www.ati.se och är det nvidia så kommer du in på www.nvidia.com)

Gå sedan in på typ Support, downloads och sedan drivers. Hitta fram ditt kort och ladda sedan ned drivrutinerna och installera dem

www.ati.amd.com*

Och när man har ett ATI kort så står det typ 4800 series, 3800 series ect istället för det specefika kortets namn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

www.ati.amd.com*

Och när man har ett ATI kort så står det typ 4800 series, 3800 series ect istället för det specefika kortets namn.

Precis
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...