TechnoLover Skrivet 17 April 2009 Rapport Dela Skrivet 17 April 2009 (redigerat) Jag läste nyss igenom reglerna och har nu en fråga. Är inte §2 och §3.9 lika? Vad är isåfall skillnaden? Jag vet att frågar en hel del, men jag vet knappt något om den här sidan. Redigerat 17 April 2009 av TotalDisgrace Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 17 April 2009 Rapport Dela Skrivet 17 April 2009 (redigerat) §2 - Innan du skriver Testa alltid och sök på det du tänker fråga efter. I många fall kan det redan finnas svar på din fråga och då slipper du väntetid och vi slipper fler inlägg med samma fråga. Rör din fråga om hur något fungerar så testa och kolla i hjälpen som finns i menyn. Vid inskickning av nyhet/fusk eller liknande så ber vi dig att noga kontrollera så att liknande inte redan finns. Tänk även på att alla ämnen som skapas måste ha någon form av vettigt syfte samt att syftet måste framgå relativt tydligt Regel §2 betyder att är man osäker på om det finns en likadan tråd så ska man använda "sök-funktionen" för att vara säger på att det inte funnits en liknande tråd. Och även när man skapar ett nytt ämne så ska det också ha något syfte. Ett exempel på en tråd som saknar ett vettigt syfter kan till exempel vara "hej" och ämnets innehåll är "hej", detta bryter till exempel mot §2. Finns ju andra bättre exempel, men här är ett av dem. Samt om man skapar ett ämne och frågar om vad rankerna är och hur man får FuskaRank så bryter det mot §2, bara för att det finns svar till detta i "hjälpen" §3.9 - Posta aldrig inlägg som inte tillför något till diskussionen (spam) Om du skriver ett inlägg som inte i vilket fall är relativt till trådens ämne så klassas det som §3.9. Ett annat exmpel på ett inlägg är "ahahaah!!!! eller :P :P :P :P :P", båda klassas enligt mig som §3.9 Redigerat 17 April 2009 av Raptomex Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TechnoLover Skrivet 17 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 17 April 2009 Tack så mycket, Rapto! Nästa gång jag är osäker på något, ska jag fråga dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 17 April 2009 Rapport Dela Skrivet 17 April 2009 Tack så mycket, Rapto! Nästa gång jag är osäker på något, ska jag fråga dig. Gör så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 17 April 2009 Rapport Dela Skrivet 17 April 2009 Nästan alla regler är sunt förnuft ändå, om du är osäker borde det räcka att bara läsa igenom reglerna och sedan använda sunt förnuft. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.