Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Vet hur det fungerar nu, kan förklara lite slarvigt:

kgPanels configure är out of date nu så man måste enablea Load out of date addons uppe i högra hörnan när man klickat på AddOns i "inloggningsmenyn" eller vad man nu ska kalla den.

Sedan så får man skriva in /kgpanels config och så måste man skapa en panel och en layout och bestämma själv hur man ska ha den.

Så du kan då sätta panelen vid dina actionbars eller var du nu vill ha den/dom, du kan också göra många paneler om du känner för det.

Ja, men poängen med KgPanels är att man kan lägga till custom art t.ex som jag har gjort, ringarna runt action bars bindade till 1, 2, 3, 4 och 5

http://i58.photobucket.com/albums/g266/Matusu/kgpanels.jpg

Jaha, det visste jag inte. Men hur får man ringarna da? har inte hittat ännu

Först laddar du ner/ritar egna i illustrator/photoshop, sen lägger du filerna i en fil i KgPanels mappen och sen in-game skriver du in var filerna befinner sig och klickar på import eller nåt - komplicerat men lätt när man har gjort det en gång

Verkar väldigt komplicerat, men det blir snyggt som f*n.
Skrivet

Eller menar du så Örnarna försvinner och det, från hörnen

Vilken addon är "örnvingarna" , äre Kg-panels? :o

Skulle kunna vara det nu när jag ser vad Hivee är kapabel till, men det är en addon som kallas BloodWings, han skrev "Alliance got Avenger Wings, here's Bloodelfs Wings" :huh: men använder den inte längre, sen kan du inte ändra skalan på den och du kan inte flytta omkring den.

Skrivet

Skulle kunna vara det nu när jag ser vad Hivee är kapabel till, men det är en addon som kallas BloodWings, han skrev "Alliance got Avenger Wings, here's Bloodelfs Wings" :huh: men använder den inte längre, sen kan du inte ändra skalan på den och du kan inte flytta omkring den.

Skrivet

Skrivet

Skrivet (redigerat)

Redigerat av Necromancer
Skrivet

Ladda ner vad? Fattade inte redigt. Men man måste ha ett program som photoshop så man ska kunna göra den här actionbaren med runda ikoner?

Eller kan man inte... hehe... göra en bild i paint med bara de där runda actionbarsikonerna eller? Tror inte det, men frågar för säkerhets skull.

Ladda ner bilder som redan är gjorda, men om du inte har photoshop eller något annat program som stödjer .tga filer så kan du inte göra egna. Eller ett program som omformar t.ex. .bmp till .tga. Men antingen kan du ladda ner redan gjord design som du slänger in i addonen eller göra egen. T.ex. Hivee skulle kunna skicka sina .tga filer till dig sen kan du använda dem som design, då du får samma runda actionbar design. Det jag menar är att .tga är bilder och du kan antagligen ladda ner såna som är redan gjorda av någon annan eller göra egna. Men måste vara .tga för att bakgrunden ska vara transperant(genomskinlig).

Skrivet

Ladda ner vad? Fattade inte redigt. Men man måste ha ett program som photoshop så man ska kunna göra den här actionbaren med runda ikoner?

Eller kan man inte... hehe... göra en bild i paint med bara de där runda actionbarsikonerna eller? Tror inte det, men frågar för säkerhets skull.

Ladda ner bilder som redan är gjorda, men om du inte har photoshop eller något annat program som stödjer .tga filer så kan du inte göra egna. Eller ett program som omformar t.ex. .bmp till .tga. Men antingen kan du ladda ner redan gjord design som du slänger in i addonen eller göra egen. T.ex. Hivee skulle kunna skicka sina .tga filer till dig sen kan du använda dem som design, då du får samma runda actionbar design. Det jag menar är att .tga är bilder och du kan antagligen ladda ner såna som är redan gjorda av någon annan eller göra egna. Men måste vara .tga för att bakgrunden ska vara transperant(genomskinlig).

Egentligen är det så enkelt att jag bara behöver skicka .tga filerna på t.ex MSN och att du/vemsomhelst senare drar med musen filerna från MSN till KgPanels mappen, men sen att fixa med det in-game tog mig timmar
  • Skapa ny...