Hoppa till innehåll

Kameraköp


elin1101

Rekommendera inlägg

Jag ska köpa en kamera och skulle behöva lite hjälp med några saker, jag har valt ut 3 stycken kameror:

 

Kodak EasyShare Z712 IS Black

Price runner

 

Kodak EasyShare Z1085 IS Black

Price runner

 

Canon EOS 350D Black + 18-200mm Lens Kit

Price runner

 

Detta skulle jag vilja veta om dem:

Tar den bra bilder/bild kvalitén?:

Är den snygg?:

Funktionalitet:

Kvalitet:

 

Vad är positivt?:

 

Vad är negativt?:

 

Sammanfattningsvis:

 

Prisvärdhet:

 

Och I vilken ordning du tkr dom kommer, 1 2 3 .

 

Du måste självklart inte svara på allt, inte ens ngt om du vill :)

Ändå om du inte haft ngn av dom så får du gärna säga vad du tycker.

 

Tack så mycket!!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Menar du som foton på vänner, familjen o.s.v? För om du bara skall ta kort på sådant är det nog inte så smart att köpa en systemkamera.

Inte?

 

Ska väll ta på mig själv, familj, djur, saker ifrån ett litet avstånd, inte bara närbild

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du inte ska gå och vara seriös med fotande och gå runt och försöka få bra bilder runt om i landet, så räcker det med en digitalkamera.

MEn, om jag nu skulle vilja det, om jag om en månad skulle komma på att, ahh, det är ju det som är roligt, då blir digitalkameran lite...ute :S
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du inte ska gå och vara seriös med fotande och gå runt och försöka få bra bilder runt om i landet, så räcker det med en digitalkamera.

Ord. Systemkamera är mest till för de som fotar seriöst och det är inte ganska smart att lägga ut runt 3500 kr när du bara skall ta kort under ditt vardagsliv.

 

Elin: Vänta lite då. Tänk om du inte börjar tänka så då? Lite slöseri med pengar. Annars kan du ju testa att dra ut och ta kort lite seriöst om du har nån annan kamera hemma och se om det är kul.

Redigerat av FridayPanda
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag rekommenderar personligen Pentax Optio A40 http://www.pricerunner.se/pi/29-1011870/Di...duktinformation

Köp den på Pixmania, det är en väldigt säker butik. http://www.pixmania.se/se/se/695890/art/pe...-a40-svart.html

 

Den är lätt att använda, ger väldigt fina bilder, bra upplösning, okej batteritid (bästa vore om du köpte till ett extra batteri!) och har nästan enbart positiva recensioner. Kanske lite lite zoom, men då använder man bara en högre upplösning på bilden (mer pixlar) och sen klipper man bilden så man får den som man vill ha den.

 

Att ha en systemkamera för ditt ändamål är inte det ultimata, bara waste of money.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej!

Jag har lite erfarenhet av fotto om du vill ha en seriös nybörgar kamera skulle jag välja en Nikon D40

har själv en nikon och dom är hur bra som hälst ;)

 

Håller med,har inte haft en sån själv men vill ha :P

Har bara läst bra saker om den,köp en begagnad bara om du vill komma undan billigt (billigare) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...