Gäst pong218 Skrivet 22 April 2009 Rapport Dela Skrivet 22 April 2009 Jag har letat efter ett bra script som ska anpassa min iframe på min sida efter innehållet. Endast längden inte bredden; Har du något bra script för detta som funkar i alla webbläsare? Allt annat har inte funkat för mig och antagligen krånglat i FF men funkat i IE och tvärt om. Men om du har detta scriptet lämna ett svar tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 22 April 2009 Rapport Dela Skrivet 22 April 2009 (redigerat) typ height=50% kanske, inte säker på hur bra det funkar. Redigerat 22 April 2009 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 22 April 2009 Rapport Dela Skrivet 22 April 2009 Det funkar väl bättre med en div? du sätter bara height:auto; har jag för mig... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst pong218 Skrivet 22 April 2009 Rapport Dela Skrivet 22 April 2009 Kolla själv på http://3test.se/ sedan program > ljud > VLC media player. Då ser du att iframen har en massa fakta som ändras med antalet recensioner. Då det är mycket irriterande med en scroll i iframen vill jag att den ska vara utanför och inte sitta i iframen. Då försvinner den när iframen är så lång den behövs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 22 April 2009 Rapport Dela Skrivet 22 April 2009 Kolla själv på http://3test.se/ sedan program > ljud > VLC media player. Då ser du att iframen har en massa fakta som ändras med antalet recensioner. Då det är mycket irriterande med en scroll i iframen vill jag att den ska vara utanför och inte sitta i iframen. Då försvinner den när iframen är så lång den behövs. Byt ut den mot en div. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst pong218 Skrivet 22 April 2009 Rapport Dela Skrivet 22 April 2009 om jag ska byta ut den mot en div finns det i så fall ett script som arbetar som en iframe med target "html" på ett bra sätt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PunkArne Skrivet 26 April 2009 Rapport Dela Skrivet 26 April 2009 Använd AJAX om du vill ha likadant som gammalmodiga frames. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.