Mickeh Skrivet 24 April 2009 Rapport Skrivet 24 April 2009 Hejsan. Jag ville bara ställa lite frågor om vad ni tycker om blizzard och deras world of warcraft community, Dvs hur dem arbetar för att förbättra spelet och anpassa det efter spelarna. Jag kollar Dagligen Wow-europe sidan och ser så mycket onödigt som skapa dina leksaker contests som man kan köpa. Är det bara jag som tycker att det är lite onödigt borde dem inte lägga pengarna dom får in på fler GM's (vänttiden för ett in game svar kan ta flera timmar) Servers laggar o får random shutdowns class balansering är och har alltid varit ett stort skämt. Fler arbetare på forumen det är ju ett mirakel om man får ett blue-post där. Och om man får det är det oftast när man skriver något bra om spelet eller ger ut tips/guides till nybörjare det jag menar är att dem ofta undviker posts med feedback från spelare som är negativ. Detta är inte menat som en whine tråd. men det jag undrar är det fler än jag som tycker att de lägger mer pengar och tid på onödiga trailers events contests osv för att dra in mer pengar från de redan betalande spelarna~ än att förbättra själva spelet? Vet inte om ni tycker detta är en onödig tråd eller ej det är bara en sak jag grubblat över en längre tid samt ett utav skälen att jag tog ett ''break'' när WoTLK släpptes. Känns inte som dem försöker förbättra spelet lika mycket som när det var näst intill nytt. //MickeH
Boffaroffe Skrivet 24 April 2009 Rapport Skrivet 24 April 2009 Jag kollar Dagligen Wow-europe sidan och ser så mycket onödigt som skapa dina leksaker contests som man kan köpa. Är det bara jag som tycker att det är lite onödigt borde dem inte lägga pengarna dom får in på fler GM's (vänttiden för ett in game svar kan ta flera timmar) Servers laggar o får random shutdowns class balansering är och har alltid varit ett stort skämt. Sällan är det något Blizzard själv lägger sina pengar på. Det är olika sponsorer som båda kan gå profits på. När folk köper får man pengar. Gör ett företag något som dom förlorar massa pengar på lägger dom ner det projektet ganska snabbt. Väntetiden för en ticket variarar helt klart på vad det är för orsak till att du gjort en ticket. Är det massa skitsaker kan dom vänta. Prioritering kallas det, och det får alla i livet uppleva nångång. Det är ju trots allt 12 miljoner spelare. Skulle vi säga att var 20:e person gör en ticket så blir det fortfarande en hel del tickets. Fler arbetare på forumen det är ju ett mirakel om man får ett blue-post där. Och om man får det är det oftast när man skriver något bra om spelet eller ger ut tips/guides till nybörjare det jag menar är att dem ofta undviker posts med feedback från spelare som är negativ. Detta är inte menat som en whine tråd. men det jag undrar är det fler än jag som tycker att de lägger mer pengar och tid på onödiga trailers events contests osv för att dra in mer pengar från de redan betalande spelarna~ än att förbättra själva spelet?Blue post = denna tråden är bra/viktig, läs den. Det står t.o.m på sidan att det är +rep att dom skriver i tråden.Blues på wow-europe forumet är inte där för att chit-chata. Dom läser och tar kritik och svarar på de allra viktigaste trådarna. Och med tanke på alla trolls som härjar i WoW håller dom sig undan från att svara i trolltrådar. http://img5.imageshack.us/img5/7848/1240244357515.jpg
Mickeh Skrivet 24 April 2009 Författare Rapport Skrivet 24 April 2009 jo men om man kollar igenom genomsnittet på wows forum är det bara '' you go blizzard i love you'' och tlx ''rogues for dummies'' med massa tips o hints om classen som får svar.. sen ja det är massa onödiga trådar och whines där som inte borde få blue posts tänkte mer att läst igenom flera intressanta/väl skrivna trådar om tlx class change osv som inte får någon somhellst uppmärksamhet av blizzard... ''Sällan är det något Blizzard själv lägger sina pengar på. Det är olika sponsorer som båda kan gå profits på. När folk köper får man pengar. Gör ett företag något som dom förlorar massa pengar på lägger dom ner det projektet ganska snabbt.'' jo men sammtidigt måste det ta tid o personal från blizzard som bygger upp själva systemet som ska hålla i det osv... det jag mena är jag samt många jag pratat med vill hällre se ett väl konstruerat spel än massa leksaker osv. Och till sist det med tickets jo det variera beroende på vad för problem man har men sammtidigt känner jag inte för att vänta 4-5timmar för att få hjälp med ett problem jag har inom spelet.. Uppskattar att du tog dig tid o skriva din kritik osv.. kanske bara är jag som har fel somsagt visste inte vad ni tyckte om denna tråden osv bara lite tankar jag haft under en period.. då det känns som de lägger ner mer tid osv runtom själva spelet än i själva spelet.
Hivee Skrivet 24 April 2009 Rapport Skrivet 24 April 2009 jo men om man kollar igenom genomsnittet på wows forum är det bara '' you go blizzard i love you'' och tlx ''rogues for dummies'' med massa tips o hints om classen som får svar.. sen ja det är massa onödiga trådar och whines där som inte borde få blue posts tänkte mer att läst igenom flera intressanta/väl skrivna trådar om tlx class change osv som inte får någon somhellst uppmärksamhet av blizzard...Och vilket svar förväntar du dig? "Ja, det här var en utmärkt ide, jag ska genast ringa upp våra snubbar där uppe och säga att dom ska insta börja jobba med att ändra klassen så att den blir exakt som du vill ha den." Nej, snarare kommer det bli "Tack, men vi forum GM's är värdelösa och har ingen makt att ändra på något ps: om du vill kontakta de personer som faktiskt håller på med spelet, maila eller använd en defekt webform."
Gäst Daniz Skrivet 24 April 2009 Rapport Skrivet 24 April 2009 (redigerat) GC är ju bäst alltså! Han fucking äger och har balanserat spelet otroligt bra. Oh wait, NOT! Redigerat 25 April 2009 av Nafrali §1
fishmaster Skrivet 24 April 2009 Rapport Skrivet 24 April 2009 Bara för att du antagligen spelar death knight? GC gör ett utmärkt jobb.
Gäst Daniz Skrivet 25 April 2009 Rapport Skrivet 25 April 2009 Bara för att du antagligen spelar death knight? GC gör ett utmärkt jobb. Hehe nice skämt :D WAIT WHAT!? Du har tydligen inte läst något av vad GC har sagt. Och nej, jag spelar druid. Jag blev buffad, inte nerfad. "We understand that many players feel burst damage is too high right now. We hear you. But when all is said and done, there still needs to be a place for damage dealers. Killing a healer, even in the absence of crowd control, silences or whatever, still needs to be a viable tactic at the end of the day." - GC
Rekommendera inlägg