Hoppa till innehåll

Fake Bluescreen - Lura Lärarna


Gäst Diskmedel
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Diskmedel

Hallå!

Igår hade jag inte sådär jättemycket att göra, så jag bestämde mig för att göra ett program som skulle lura lärarna att man arbetade, när man i själva verket spelade CS eller någonting liknande. Jag gjorde iallafall ett program som ligger i bakgrunden, och när man trycker på END-tangenten så får datorn en fake-bluescreen. När läraren kommer är det meningen att använda denna som Panic button. När läraren har gått igen trycker man enkelt på END igen, och man är tillbaka där man var.

 

Jag postade detta på ett forum, där det fick komma med förslag och förbättringar. Eftersom folk verkade gilla det så fixade jag upp det lite, med funktioner som att man kan lägga till egna bilder på page up/page down osv.

 

Nu tänkte jag om någon här är intresserad av programmet, och kanske att komma med förslag ;). Om ni testar det så påpeka gärna buggar så fort som möjligt i den här tråden :).

 

Länk för senaste versionen:

http://newbirdland.com/FakeBlue.zip

 

Och glöm inte att läsa de medföljande instruktionerna om ni har frågor, annars ställ dem här :).

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Diskmedel

Nice!

 

Väldigt bra program!

 

Testade och verkar funka riktigt grymt!

 

Härligt att det kan komma till användning :).

Som sagt, sprid hur mycket du vill, och ge gärna förslag på förbättringar.

 

Bra idé. Men om bluescreen kommer upp så kommer ju lärarna göra något, bättre om du har en falsk bild på ett word dokument eller nåt.

Vet inte riktigt hur citat-systemet här fungerar, men anyways.

 

Det är därför jag byggde på det med knapparna Page up/Page down. Du kan sätta dina egna bilder

på de knapparna. Allt står i instruktionerna ;).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grymt!!! du skulle kunna göra at man fick välja vilken knapp.. men END PU PD är bra knappar :D Ska lura den där läraren ;) Du Är GRYMM!!!!!! bästa program ever!!!! can jag lägga up den på filefront och youtube? jag skriver att du har gjort den och inte jag

Redigerat av ThemasteR32
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Gäst Diskmedel

Grymt!!! du skulle kunna göra at man fick välja vilken knapp.. men END PU PD är bra knappar :D Ska lura den där läraren ;) Du Är GRYMM!!!!!! bästa program ever!!!! can jag lägga up den på filefront och youtube? jag skriver att du har gjort den och inte jag

Du får lägga upp den vart du vill, inga problem :).

Har haft en del att göra, jobbat på lite annat, men inom en snart framtid kommer det säkert uppdateras.

Då ska buggarna fixas, och man ska få möjligheten att själv välja knappar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Diskmedel

Skit grymt alltså!

 

Autoit äger ( Själv gör fusk och sånt till spel )

Jo, det är ett helt okej scriptspråk för enklare applikationer, men krävs det snabb möjlighet till Memory Reading och liknande så är C# ett bättre språk. Som sagt, man ska inte använda mer än man behöver :).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men krävs det snabb möjlighet till Memory Reading och liknande så är C# ett bättre språk. Som sagt, man ska inte använda mer än man behöver :).

Sant men autoit är som C# bara att C# är anvancerat i script osv. Tro mig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Diskmedel

men krävs det snabb möjlighet till Memory Reading och liknande så är C# ett bättre språk. Som sagt, man ska inte använda mer än man behöver :).

Sant men autoit är som C# bara att C# är anvancerat i script osv. Tro mig ;)

 

C# har många fler möjligheter, är snabbare, osv. Fortfarande, vill man koda ihop någonting snabbt går AutoIt jättebra, eftersom de har tillverkat så många bra includes till det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...