AlleTheMaster Skrivet 1 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Maj 2009 Hej hej. Är det möjligt att ha en Phenom II på ett AM2 moderkort? Mitt moderkort är Asus m2n-sli 560, riktigt dåligt tyvär. Jag har letat runt lite på nätet, och asus(dot)com) men har inte hittat någon säker info som klart och tydligt säger att det inte går. jag funderar på som det skulle vara möjligt med en bios uppdatering, men det har jag inte hittat någon info om häller. Tack på förhand! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bazti Skrivet 1 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Maj 2009 Ingen support för Phenom för det kortet! Du får köpa nytt, elelr hålla dig till X2 ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 1 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Maj 2009 Jo, om du uppdaterar BIOS till Beta Version 1205 finns det stöd för AM2+processorer Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AlleTheMaster Skrivet 2 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Maj 2009 (redigerat) Mm, men inte AM3, som jag vill ha. Det var synd. Edit: Jag har en annan fråga. Hur mycket prestanda förlorar om man har två st graffe kort på två st 8x pci-e platser jämfört med två st graffe kort på två st 16x pci-e platser? Redigerat 2 Maj 2009 av AlleTheMaster Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 2 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Maj 2009 Du får inte plats med ett grafikkort i en x8-slot :/ http://www.ferra.ru/images/141/141084.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AlleTheMaster Skrivet 2 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Maj 2009 Nej, det funkar inte så på detta moderkort (och ganska många andra). Det finns två st pci-e 16x, men dom körs i 8x-läge. Om man bara har ett graffe kort däremot körs den ena i 16x-läge Nå? Vet ni något om det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RazerInc Skrivet 2 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Maj 2009 man förlorar typ inget... inte så stor skillnad mellan x16 och 8x "hastighet" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HaSsE93 Skrivet 2 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Maj 2009 Waaaaaah!? Kan jag få Am2+ processorer på min am2:a? Isånnafall hur gör man? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AlleTheMaster Skrivet 3 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Maj 2009 En bios uppdatering räcker nog. Det är dock inte säkert att just ditt mobo klarar am2+. Vissa klarar det, men inte alla Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.