Screamarn Skrivet 7 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Maj 2009 Håller med de flesta ta inte dammsugaren utan ta hårtorken på kallt läge såklart brukar göra det själv :) Men det behöver inte vara att det e dammet, det kan ju vara att graffekortet håller på att dö då låter den förj*vligt asså det kan ju också vara proccessorn men om du säger att den bara låter och inte stänger av sig så e det nog graffikkortet ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 7 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Maj 2009 Nae, den fungerar ju och så, men det låter som att den jobbar för fullt 24/7. Om jag nu ska använda hårtorken, måste jag fundera ut hur jag kommer in i datorn. :o Såg på HP's hemsida hur man tog ut hårddisken, minnet, cdmanicken och lite sånt, men inte hur man kommer åt t.ex fläkten och det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Screamarn Skrivet 7 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Maj 2009 Nae, den fungerar ju och så, men det låter som att den jobbar för fullt 24/7. Om jag nu ska använda hårtorken, måste jag fundera ut hur jag kommer in i datorn. :o Såg på HP's hemsida hur man tog ut hårddisken, minnet, cdmanicken och lite sånt, men inte hur man kommer åt t.ex fläkten och det. Men det e ju bara att öppna chassit porten och blås för fult så kommer det komma ut eller samlas i klumpar och då kan du ta en skruvmejsel eller något likadant och ta ut det. Men asså om du inte vet så mycet om datorer SKA du inte pilla på dellarna och jag tror inte det behövs att ta ut allt för det samlas inte i delarna förutom fläkten men där e det bara att blåsa. Mitt tips är att bara blåsa först och om det hörs fortfarande så kolla processorns kyllare där brukar det samlas och grafikkortets fläkt om det däremot ändå skulle låta så kan det vara att en dell håller på att dö! Bara en sak till hör du konstiga pipljud från datan iblan ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 7 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Maj 2009 Uh, nu blir jag lite orolig. Händer extremt sällan, men att datorn fryser i kanske 1 sekund, och att det piper har faktiskt hänt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Screamarn Skrivet 7 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Maj 2009 Uh, nu blir jag lite orolig. Händer extremt sällan, men att datorn fryser i kanske 1 sekund, och att det piper har faktiskt hänt. Brukar den pipa ofta elle?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 7 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Maj 2009 Uh, nu blir jag lite orolig. Händer extremt sällan, men att datorn fryser i kanske 1 sekund, och att det piper har faktiskt hänt. Brukar den pipa ofta elle?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Yillian Skrivet 8 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Maj 2009 Jadu våran dator gjorde också så. Då rensade vi datorn. Inget hände. Sedan tog vi isär den och dammsög den. Då blev det bättre. Så mitt tips till dig är att dammsuga datorn! Ta i sär låter bra men inte dammsuga direkt. HAHHA LoL!!! ((((((Lyssna på knäppa kilen <_< kan va din hårdisk som är knasig. testa med att blåsa rent i datorn.Blåsa rent en hel dator, tror du han har järn-lungor? BTT: Jag tycker det bästa är om du tar ut din dator på gården eller verandan, med en pensel och sakta borsta bort allting. Tandborste kan tryckas in i diverse knappar osv och kan förstöra en del, men pensel är mjukt och kan ta bort de mesta damm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.