Hoppa till innehåll

Runescape:jag Behöver En Hitpoint Guide!

Rekommendera inlägg

Hahahaha, lycka till. Att bli 99 i någon skill tar otroligt lång tid och speciellt HP. Det finns inget speciellt att göra när det gäller HP, döda monster som vanligt så får du HP exp samtidigt som du får Strength/Defence/Attack exp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju så lyxigt med Member dem vanliga skillen kommer ju upp till 99 i något sätt >.<

Huh? Menar du att man blir 99 med tiden eller? För så är det inte, vill man ha 99 i en skill måste man satsa på det och även då tar det flera månader även om man är member, HP är den enda skillen som man får 99 i med tiden. Satsar du på att få t.ex 99 Strength och Defence så kommer du få 99 HP för eller senare.

Ingen skill är lätt att bli 99 i. Det tar lång tid, det kostar mycket, det kräver mycket tålamod (dem flesta ger upp efter en stund).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, träna str...

Jag tror du har fått detta lite om bakfoten, Du har helt rätt i att Strength gör att du slår högre, men om du aldrig träffar och om du slår slött så spelar inte den högre hitten någon större roll om du slår högt sällan. Pga av "rng" när det gäller varesig du kommer träffa överhuvud taget eller hur högt det slaget slår.

Str är bra till en viss level i förhållande till din attack level.

Kom ihåg att din attack level ökar inte bara din snabbhet med alla melee vapen utan också din rng chans att träffa överhuvudtaget,

Med det i åtanke så slår jag hellre svagare med 1-3 dmg men slår mer slag på X tid och träffar oftare än vad jag skulle gjort med, kom ihåg att en 0'a ger nada XP medans X slag iaf ger XP.

Själv skulle jag nog köra soul wars och sen köpa hp för mina zeals =/ e du bara med i en bra clan så kan du ju får runt 10k xp var 20:de minut om allt går bra och beroende på din lvl >.>

Om du har 95+ i level på skillen så får du inte 10k+ XP utan 8450 har jag för mig, det var iaf vad jag fick. Dock! så ryktas det att det finns det en bonus funktion i SW, det är att om du lämnar in 100st Zeals så får du 10% mer XP per point dvs. att om du lämnar in 100st Zeals utan bonusen så skulle du få 845 000 XP, men med 10% bonus så får du 845 mer XP per point dvs du får hela 845 000+84500k=929500 XP vid lvl 95+. det var kanske så du menade ?

Jag förstår inte riktigt varför du vill nå Hitpoint capen först då den inte gynnar ett skit till nått egentligen men du kanske vill ha den för att den är snygg i trimmed :P

Här är iaf de 3 bästa sätten jag kommer på för att levla endast HP snabbt:

*Soulwar's 100 Zeals åt gången

*Red Chinhompa AoE'ing

*Burst/Barrage AoE'ing

(AoE= Area of Effect)

GL. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bakar@

Tar lång tid?

Cooking 1-99/ två veckor max om man spelar några timmar varje dag.

Fletch 1-99/ 2-3 veckor.

Firemaking 1-99/ 3-4 veckor.

Men det absolut snabbaste sättet för HP är nog soul wars ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv skulle jag nog köra soul wars och sen köpa hp för mina zeals =/ e du bara med i en bra clan så kan du ju får runt 10k xp var 20:de minut om allt går bra och beroende på din lvl >.>

Om du har 95+ i level på skillen så får du inte 10k+ XP utan 8450 har jag för mig, det var iaf vad jag fick. Dock! så ryktas det att det finns det en bonus funktion i SW, det är att om du lämnar in 100st Zeals så får du 10% mer XP per point dvs. att om du lämnar in 100st Zeals utan bonusen så skulle du få 845 000 XP, men med 10% bonus så får du 845 mer XP per point dvs du får hela 845 000+84500k=929500 XP vid lvl 95+. det var kanske så du menade ?

Jag förstår inte riktigt varför du vill nå Hitpoint capen först då den inte gynnar ett skit till nått egentligen men du kanske vill ha den för att den är snygg i trimmed :P

Här är iaf de 3 bästa sätten jag kommer på för att levla endast HP snabbt:

*Soulwar's 100 Zeals åt gången

*Red Chinhompa AoE'ing

*Burst/Barrage AoE'ing

(AoE= Area of Effect)

GL. :)

Det jag mena var beroende på lvln och eftersom jag gissar på att han inte e så jätte hög lvl enu så sa jag att han får runt 10k per 20min men det e ju sant att ju högre lvl man e ju mer får man =/
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, träna str...

Jag tror du har fått detta lite om bakfoten, Du har helt rätt i att Strength gör att du slår högre, men om du aldrig träffar och om du slår slött så spelar inte den högre hitten någon större roll om du slår högt sällan. Pga av "rng" när det gäller varesig du kommer träffa överhuvud taget eller hur högt det slaget slår.

Jag vet att man ska ha ung lika mycket Atk som Str, och det har jag, men man lvlar nästan alltid str snabbare än atk.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju så lyxigt med Member dem vanliga skillen kommer ju upp till 99 i något sätt >.<

Huh? Menar du att man blir 99 med tiden eller? För så är det inte, vill man ha 99 i en skill måste man satsa på det och även då tar det flera månader även om man är member, HP är den enda skillen som man får 99 i med tiden. Satsar du på att få t.ex 99 Strength och Defence så kommer du få 99 HP för eller senare.

Ingen skill är lätt att bli 99 i. Det tar lång tid, det kostar mycket, det kräver mycket tålamod (dem flesta ger upp efter en stund).

Joo..Men kostar det? Eller menar du att tillexempel: fishing fly fishing? Fjädrarna kostar ju om det är 3000 är det upp till 17k kanske. Redigerat av Xon1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...