Satisfaction Skrivet 9 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 9 Maj 2009 Vet inte om jag gjorde en tråd förra gången jag stötte på det här problemet, men det har hänt igen iallafall. Vilket är, att jag inte kan spela Xbox Live. Att ansluta går utan problem, men t.ex när jag ska gå in i Xbox Live lobbyn på ett spel fungerar det inte. Hade exakt samma problem när jag började med Xbox Live, men då öppnade jag ju Xbox Live portarna på routern, och då fungerade det. Ser inte varför det skulle sluta fungera. Har en Zyxel p320W(Tror jag). Och den stödjer ju inte Xbox Live från början, som vissa D-link t.ex(har en sådan hos morsan). Konfigurerade routern enligt portforwards steg, sedan fungerade det. Hjälp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SwedenRockz Skrivet 9 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 9 Maj 2009 Vet inte om jag gjorde en tråd förra gången jag stötte på det här problemet, men det har hänt igen iallafall. Vilket är, att jag inte kan spela Xbox Live. Att ansluta går utan problem, men t.ex när jag ska gå in i Xbox Live lobbyn på ett spel fungerar det inte. Hade exakt samma problem när jag började med Xbox Live, men då öppnade jag ju Xbox Live portarna på routern, och då fungerade det. Ser inte varför det skulle sluta fungera. Har en Zyxel p320W(Tror jag). Och den stödjer ju inte Xbox Live från början, som vissa D-link t.ex(har en sådan hos morsan). Konfigurerade routern enligt portforwards steg, sedan fungerade det. Hjälp? En telia router suck :/ köp en ny för 300 där man inte behöver öppna portarna.Xboxet kan byta ip nr 100 till 101 osv tänk på det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 9 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 9 Maj 2009 Lite ot, men jag har ett liknande problem. Vi har nyligen skaffat router från Telia, och nu kan jag inte joina andras partyn eller games på live. Att spela går dock, bara inte att joina andra. Den ger mig nåt skit om att det inte går att connecta, och Halo säger nåt om NAT. Hjälp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 10 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2009 Då får du nog konfigurera routern som jag gjorde till att börja med. Kan inte förstå varför det skulle sluta fungera som det ska. Portarna på routern är exakt som när jag konfigurerade förut, och då fungerade det felfritt. Men en ny router skulle nog kanske vara bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vwone Skrivet 10 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2009 Lite ot, men jag har ett liknande problem. Vi har nyligen skaffat router från Telia, och nu kan jag inte joina andras partyn eller games på live. Att spela går dock, bara inte att joina andra. Den ger mig nåt skit om att det inte går att connecta, och Halo säger nåt om NAT. Hjälp? Kopplade nyss in Netgear routern och det blir samma sak för mig också:S, allt fungerade när jag körde direkt genom modemet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.