Hoppa till innehåll

Cs 1.6 Spray Lagg, Behöver Hjälp!


jahvel
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena, Som rubriken lyder så har jag ett konstigt "spray lagg", Har kanske haft det en månad eller något.

 

Först trodde jag att det berodde på att jag hade vista så jag formaterade till XP, men detta hjälpte inte.

 

Jag har tankat dual core optimizer, nån core xp fix o annat men inget verkar funka. Har även testat att köra cs med en kärna på men märkte ingen större skillnad, Bara att jag hade 100 FPS konstant.

 

Det konstiga är att lagget kommer efter ca 15-30 minuters CS spelande, Det är alltså bra i början.

 

Lite fakta om datan:

AMD athlon 64 X2 Dual

Core Processor 4000+

2.11GHz, 2 gb ram

 

Graffe kort är: GeForce 8400 GS, Har senaste drivrutinen från Nvidia.com

 

Har 8mbit lina från net at once.

Använder de "vanliga" ratesen, alltså 101/101/25k. Har testat massor av olika rates, bl.a de från maxakis tråd.

 

Jag får som sagt aldrig fps dropp, utan de ligger på 100 fps hela tiden. Cs flyter på bra hela tiden tills man sprayar på mid-range.

 

Har även testat att ta bort ena sidan av chassit (stavning?) så att processorn inte blir för varm, Men uppenbarligen så funkade inte det heller.

 

Detta har jag skrivit i launch options:

-noforcemspeed -noforcemaccel -noforcemparms -freq 75 -heapsize 524288 -nojoy -noipx -numericping -noaafonts

 

Känns som jag inte har något val än att vända mig till er. Vette f*n vad mer man kan försöka.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kör 640

Okej men testa att byta till 800 en gång och se om det hjälper.

Annars så testar du att ta upp aktivitetshanteraren och högerklicka på processen hl.exe. Sen anger du låg prioritet på den. Läste att det funkade för en kille.

Redigerat av Craix
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grejen är ju att datorn är ganska bra, Så tror inte de e nåt fel på hårdvaran. Kan ju vara nån drivrutin eller uppkopplingen vem vet..

 

kom gärna me fler förslag.

 

Tack för ni försökte iaf =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst csexpertz

Testa installera om, Fungerar alltid :P

Lyssna inte på PotTe han ljuger, Skjälvklart ska man inte Behöva Installera om datorn.

Redigerat av csexpertz
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...