Amaeli Skrivet 12 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2009 Tänkte starta en tråd om årets Eurovision song contest skulle vara kul och se vad folk tycker :) Var de ett bra beslut att skicka Marlena till moskva? Hur kommer det att gå för oss i år? Vilka låtar tror ni kommer vinna hela Eurovision i år? Vad tycker ni om tävlingen? Semifinal tisdag 12 maj Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 12 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2009 Marlena i Eurovision Song Contest ? Det ser inte ljust ut. Jag antar att det kommer bli som alla andra gånge,r dvs förlorar. Jag vet inte vilka det är som sjunger, vet bara att det är en snygg tjej med. ^_^ Och slutligen, tävlingen är kass, det är ingen som röstar hederligt längre, alla grannländer get feta poäng till varandra. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amaeli Skrivet 12 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2009 Mjo håller med dig där, det känns mer som en tävling om vem som har mest grannländer nuförtiden. Fast jag älskar att lite nytt blod införts i tävlingen (Azerbaijan, Armenien, San marino osv) Tänkte uppdatera lite då och då om nyheter jag hört angående Eurovision. Georgien diskvalificerade Det är knappast någon nyhet att Ryssland och Georgien inte är så kära i varndra men ryssland såg rött när de fick höra om Georgiens bidrag till tävlingen. Bidrag var menat att heta "We dont want to put-in" och drev skamlöst med Rysslands f.d president Putin, Ryssarna gav grannlandet ett ultimatum byt låt eller lämna tävlingen. Georgien valde det sistnämnda. Azerbaijan använder sig av svensk artist I år representeras Azerbaijan av svensle Arash som sjunger låten "Always on my mind" tillsammans med sångerskan "Aysel". Tidigare har svenskar som Sahlene och Elenea paparizou tävlat för andra länder och båda gångerna har vi i sverige gett dom tolvor. Förra årets vinnare Dima bilan arbetar med amerikanska superstjärnor Timbaland, One republic och Nelly furtado ska alla tre bidra till ryska Dima bilans kommande album som planeras att släppas i över 80 länder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 12 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2009 Håller med Rapto, alla småländer nere i sydöstra Europa ger varandra 12:or bara för att de inte ska bli arga och starta krig. Men jag bryr mig inte om tävlingen särskilt mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rullis Skrivet 12 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2009 Vad tycker ni om tävlingen? bläbläblä. för mycket tjat om det och om att vissa inte får tävla eller vad dem nu säger. dålig musik = tråkigt. är vad jag tycker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amaeli Skrivet 12 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2009 Håller med Rullis ;D haha, De flesta länderna i Europa har nog gett upp Eurovision för länge, schlager är en döende genre (som tur är.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 12 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2009 tävlingen som helhet är usel på alla sätt och vis. är cirka bara sverige (chrille björkman & co) som tar jippot seriöst. tänker ändå titta på det ikväll iaf. tycker sverige har ett intressant bidrag även om det inte går hem i europa. äckligast i den här vevan är den "expert-panel" som betygsätter alla bidrag i 1an. det är f*n inte en jä vel där som har någon egentlig musikkunskap, ändå uttrycker de sig som om de kunde allt och vet precis vad folket tycker om etc. hatar dom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amaeli Skrivet 12 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2009 (redigerat) Haha precis, mest stör jag mig på Marie serneholt som helt klart har svårt att komma med något annat än "ush", "Det här känns så fel" och "Jag går igång på det här". Så tror ni Marlena går vidare ikväll? Tveksamt tror jag med tanke att en annan låt i semin är väldigt lik hennes, men mycket bättre... Sök på "Bulgaria eurovision 2009" på youtube, musik-videon är maffig. Redigerat 12 Maj 2009 av Amaeli Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 12 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2009 hahahah snyggt att makedoniens gitarrist klappade händerna under ett gitarrparti hahaha så jäävla dåligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 12 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2009 Nästan allt är hemskt. Men jag har hört Tysklands bidrag och den tycker jag är ganska bra, någon slags swinglåt som man rycks med av ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amaeli Skrivet 13 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2009 Jo Tysklands bidrag är väl en av de få i år som inte skriker "Viking line" men tyvärr brukar ju bra låtar vara chanslösa i det här sammanhanget. Tycker för övrigt att Schweiz var riktigt bra och att dom åkte ur tävlingen medans balkan-girl summerar ju europas smak rätt bra. By the way f*n va snygg Natalia vodionova som var värd var! :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Darkshiver Skrivet 13 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2009 Natalia Vodiniova var inte snygg. Längre än han hippiemannen. Ingen kunde bra engelska D: Heja Malena..! Armeniens var nice, och Turkarnas med B) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.