Hoppa till innehåll

Vilket Mp4-format Funkar?


Pillshere
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag vet inte om denna tråden ligger rätt nu.

 

Jag har laddat ner 2 Parlamentet-klipp som jag vill lägga in på min mobil. Jag behöver bara rätt filformat. Jag tittade i manualen, och där stod det att 3GP, MP4 och WMV skulle funka. Men när jag gjorde den till 3GP så blev ljud-kvaliteten så dålig att man inte hörde vad de sa. Sedan testade jag MP4. Den gick inte att spela upp överhuvudtaget! Samma hände med WMV. Men jag vet att MP4 funkar, för jag har ett Svampbob avsnitt i MP4-format. Snälla hjälp mig! Vilket MP4-format ska jag använda?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du måste ha haft fel inställningar när du konverterade till 3gp då, jag har hade en film där de pratade på engelska och jag hörde allt solklart.

 

3gp är mycket mindre än mp4 också, prova att konvertera igen om du hittar andra ljudinställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Olyckligt nog så använde jag YouTube Downloader för att konvertera den. Så jag har inga konverteringsprogram, utom Vegas. Men det supportar ju inte att spara en film i 3GP, så jag testade "MPEG-4 AVC/AAC" och då blev det en ljudfil på mobilen! Jag testade till och med att spela upp den på datorn och då funkade det finfint! Så den la sig i min musikspelare och jag kan inte fixa det. :( Om jag bara hade kunnat ta reda på vilken codec det är på mitt Svampbob-avsnitt...

Redigerat av shadow59
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Annars är WinAVI Flv Converter sjukt bra när det gäller sånt här, kan ladda ner filmer från typ alla filmsidor som finns, konverterar från flv till ungefär vilken storlek, bitrate och filtyp som helst och kan även konvertera en film till flv fil. Kostar tyvärr pengar men har en gratis trial om jag minns rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

klarar dom nya sony ericsson mobilerna av stereo med mp4? För dom förr palla bara mono alltså dåliga ljudet?

Definera dom förra? Sen så ger inte mono sämre ljud, det ger bara samma ljud i båda hörlurarna.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det bästa är att ladda ner HQ med http://keepvid.com/ och sedan använda ett vanligt konverterings program som "Total Video Converter" tror jag. Det var så jag gjorde för 2-3 år sen och fick min .3gp fil i mobilen alldeles utmärkt i liten storlek.

Ok men WMV grejen då? Det står i manualen att WMV funkar men det gör inte det! Sen så har jag Prism Video Converter men jag måste ha en uppgradering som kostar pengar för att kunna konvertera till 3GP eller MP4. Och med Sony Vegas så går det inte att ändra video codecen när man väljer MP4. Och som svar på HQ grejen... Jag fick det i utmärkt kvalitet med YouTube Downloader. Detta blir bara värre!

 

Förresten så behöver jag bara veta vilken codec mitt Svampbob avsnitt har. Sen kan jag bara konvertera den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det bästa är att ladda ner HQ med http://keepvid.com/ och sedan använda ett vanligt konverterings program som "Total Video Converter" tror jag. Det var så jag gjorde för 2-3 år sen och fick min .3gp fil i mobilen alldeles utmärkt i liten storlek.

Ok men WMV grejen då? Det står i manualen att WMV funkar men det gör inte det! Sen så har jag Prism Video Converter men jag måste ha en uppgradering som kostar pengar för att kunna konvertera till 3GP eller MP4. Och med Sony Vegas så går det inte att ändra video codecen när man väljer MP4. Och som svar på HQ grejen... Jag fick det i utmärkt kvalitet med YouTube Downloader. Detta blir bara värre!

 

Förresten så behöver jag bara veta vilken codec mitt Svampbob avsnitt har. Sen kan jag bara konvertera den.

 

Använd inte wmv då. Både Mp4 och 3gp funkar med din telefon ifall du har rätt storlek.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det bästa är att ladda ner HQ med http://keepvid.com/ och sedan använda ett vanligt konverterings program som "Total Video Converter" tror jag. Det var så jag gjorde för 2-3 år sen och fick min .3gp fil i mobilen alldeles utmärkt i liten storlek.

Ok men WMV grejen då? Det står i manualen att WMV funkar men det gör inte det! Sen så har jag Prism Video Converter men jag måste ha en uppgradering som kostar pengar för att kunna konvertera till 3GP eller MP4. Och med Sony Vegas så går det inte att ändra video codecen när man väljer MP4. Och som svar på HQ grejen... Jag fick det i utmärkt kvalitet med YouTube Downloader. Detta blir bara värre!

 

Förresten så behöver jag bara veta vilken codec mitt Svampbob avsnitt har. Sen kan jag bara konvertera den.

 

Använd inte wmv då. Både Mp4 och 3gp funkar med din telefon ifall du har rätt storlek.

 

Jomen jag vet ju inte hur jag ska få MP4 att funka. Om det bara skulle finnas nåt sätt att ta reda på vilken codec mitt Svampbob avsnitt har...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...