SNUFFINATOR Skrivet 21 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2009 (redigerat) Hej, nu är det så att när jag ska spela runescape eller något liknande spel så laggar det oerhört mycket. Förut just när jag fått datorn så funkade det bra att spela alla möjliga spel , som Battlefield 2 , Runescape och sådana spel. Men nu funkar det inte alls, så därför skulle ja vilja ha datorn som den var när jag fick den, fast jag vill veta hur jag håller kvar F-Secure, och hur jag hittar den där koden man behöver för F-Secure. Kan också behöva hjälp med att spara andra program. // Quatix Redigerat 21 Maj 2009 av Quatix Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 21 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2009 Man behöver inte formatera om datorn bara för att dina spel börjar krångla. Om spelet "laggar" så kan det finns en massa olika orsaker till det också. Har du uppdaterat dina drivrutiner? Kan det vara så att du har fått ett virus? (vilket är sannolikt om du använder f-secure) Vad har du för någon dator? Grafikkort osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SNUFFINATOR Skrivet 21 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2009 Man behöver inte formatera om datorn bara för att dina spel börjar krångla. Om spelet "laggar" så kan det finns en massa olika orsaker till det också. Har du uppdaterat dina drivrutiner? Kan det vara så att du har fått ett virus? (vilket är sannolikt om du använder f-secure) Vad har du för någon dator? Grafikkort osv. Har laddat ner senaste drivutiner, och jag har haft detta problem förut. Så jag förde datorn på lagning, och när vi fick den tillbaka så hade dom inte hittat något fel men dom hade fixat den för de. Hur ser jag vad ja har för grafikkort och de då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 21 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2009 (redigerat) Tja du kan väl högerklicka på ditt skrivbord och sedan gå in på egenskaper och sedan inställningar där ser du ditt grafikkort. Testa även att scanna din dator med spybot och skaffa ett nytt anti-virus skydd. ;) F-secure är inte nå bra för att senast jag använde det så var det bara skräp, men dem kanske har gjort f-secure till ett uber skydd, vad vet jag? Redigerat 21 Maj 2009 av Raptomex Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SNUFFINATOR Skrivet 21 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2009 Tja du kan väl högerklicka på ditt skrivbord och sedan gå in på egenskaper och sedan inställningar där ser du ditt grafikkort. Har Windows Vista, men tror att jag har NVIDIA GeForce 8600M GS Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 21 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2009 (redigerat) Tja du kan väl högerklicka på ditt skrivbord och sedan gå in på egenskaper och sedan inställningar där ser du ditt grafikkort. Har Windows Vista, men tror att jag har NVIDIA GeForce 8600M GS Är du säker på att du inte har ett virus då?För att ett virus kan sega ner din dator oerhört. Redigerat 21 Maj 2009 av Raptomex Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SNUFFINATOR Skrivet 21 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2009 (redigerat) Tja du kan väl högerklicka på ditt skrivbord och sedan gå in på egenskaper och sedan inställningar där ser du ditt grafikkort. Har Windows Vista, men tror att jag har NVIDIA GeForce 8600M GS Är du säker på att du inte har ett virus då? Japp, har scannat igenom datorn många gånger men inte hittat något. Min ena kompisar har exakt samma datorn, och han har exakt samma problem som mej. Att det börjar lagga varje tionde sekund typ, sen kommer det ett konstigt pip när det laggar. Redigerat 21 Maj 2009 av Quatix Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreaxxD00d Skrivet 21 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2009 Tja du kan väl högerklicka på ditt skrivbord och sedan gå in på egenskaper och sedan inställningar där ser du ditt grafikkort. Har Windows Vista, men tror att jag har NVIDIA GeForce 8600M GS Är du säker på att du inte har ett virus då? Japp, har scannat igenom datorn många gånger men inte hittat något. Min ena kompisar har exakt samma datorn, och han har exakt samma problem som mej. Att det börjar lagga varje tionde sekund typ, sen kommer det ett konstigt pip när det laggar. yeaa.. datorn börjar typ, "piipa" i ca 20sek o sen slutar det. och efter ca 5min (?) så börjar det igen -.-' vet inte men tyckte du sa att dom hade gjort något med flekten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SNUFFINATOR Skrivet 21 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2009 Tja du kan väl högerklicka på ditt skrivbord och sedan gå in på egenskaper och sedan inställningar där ser du ditt grafikkort. Har Windows Vista, men tror att jag har NVIDIA GeForce 8600M GS Är du säker på att du inte har ett virus då? Japp, har scannat igenom datorn många gånger men inte hittat något. Min ena kompisar har exakt samma datorn, och han har exakt samma problem som mej. Att det börjar lagga varje tionde sekund typ, sen kommer det ett konstigt pip när det laggar. yeaa.. datorn börjar typ, "piipa" i ca 20sek o sen slutar det. och efter ca 5min (?) så börjar det igen -.-' vet inte men tyckte du sa att dom hade gjort något med flekten? Mm, nåt sånt sa dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreaxxD00d Skrivet 21 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2009 (redigerat) Tja du kan väl högerklicka på ditt skrivbord och sedan gå in på egenskaper och sedan inställningar där ser du ditt grafikkort. Har Windows Vista, men tror att jag har NVIDIA GeForce 8600M GS Är du säker på att du inte har ett virus då? Japp, har scannat igenom datorn många gånger men inte hittat något. Min ena kompisar har exakt samma datorn, och han har exakt samma problem som mej. Att det börjar lagga varje tionde sekund typ, sen kommer det ett konstigt pip när det laggar. yeaa.. datorn börjar typ, "piipa" i ca 20sek o sen slutar det. och efter ca 5min (?) så börjar det igen -.-' vet inte men tyckte du sa att dom hade gjort något med flekten? Mm, nåt sånt sa dom. Överhettning, var det inte 65+ C i datorn din? x) o när det "piipar" så segar det ner datorn så att alla program man har på och pilen börjar "hacka", allt man ser på skärmen rör sej i bilder :s, Mozilla firefox svarar inte, stängs av osv osv.. Acer Aspire 7520g Processor: CPU - Athlon 64 X2 Processor varumärke - AMD Processor nummer - TK-53 Chip Set Type - nForce 630M Chip Set varumärke - ATI Antalet processorer - 2 RAM Minne - 2048MG RAM Type - DDR2 SDRAM Redigerat 21 Maj 2009 av Kimzon Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 21 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2009 Man behöver inte formatera om datorn bara för att dina spel börjar krångla. Om spelet "laggar" så kan det finns en massa olika orsaker till det också. Har du uppdaterat dina drivrutiner? Kan det vara så att du har fått ett virus? (vilket är sannolikt om du använder f-secure) Vad har du för någon dator? Grafikkort osv. Har laddat ner senaste drivutiner, och jag har haft detta problem förut. Så jag förde datorn på lagning, och när vi fick den tillbaka så hade dom inte hittat något fel men dom hade fixat den för de. Hur ser jag vad ja har för grafikkort och de då? hur gammal är datorn? har du en SATA hårddisk? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 21 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2009 Man behöver inte formatera om datorn bara för att dina spel börjar krångla. Om spelet "laggar" så kan det finns en massa olika orsaker till det också. Har du uppdaterat dina drivrutiner? Kan det vara så att du har fått ett virus? (vilket är sannolikt om du använder f-secure) Vad har du för någon dator? Grafikkort osv. Har laddat ner senaste drivutiner, och jag har haft detta problem förut. Så jag förde datorn på lagning, och när vi fick den tillbaka så hade dom inte hittat något fel men dom hade fixat den för de. Hur ser jag vad ja har för grafikkort och de då? hur gammal är datorn? har du en SATA hårddisk? Vad har det med saken att göra om han inte har en SATA-hårddisk? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.