Hoppa till innehåll

Behöver Hjälp Med Windows


Gäst Eminem4Life
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Eminem4Life

Hej idag så när jag skulle spela lite Gta Sanandreas på våran data så kommer det upp ett meddelande där det står.

 

Det här Windows exemplaret måste aktiveras hos Microsoft innan du kan logga in Vill du aktivera Windows nu?och

 

och när jag Klickar på ja så får jag fram 3 Alternativ Alternativen är

 

1 Ja Aktivera Windows via internet nu

 

2 Ja jag vill ringa upp kundtjänst och aktivera Windows över telefonen

 

3 Nej logga ut mig

 

Har pratat med min mamma om problemet men hon säger bara att jag ska leta upp windows skivor och testa.

 

min pappa har ej lust

 

och jag har sagt till min brorsa att lösa felet men han gör det inte

 

och jag har sagt till min mamma att det är Gratis att ringa men Hon blir bara förbannad så vad ska jag göra Mvh Eminem4Life

 

Här har ni en Bild av alternativen kolla om ni kan läsa dom och tala sen om vad jag ska göra..

 

ps går det att aktivera Windows via Windows Skivorna

post-84636-1243360849_thumb.jpg

Redigerat av Eminem4Life
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du provat be mamma att säga till din bror? Det brukar funka.

 

Du får detta medelandet eftersom windows som du har bara är giltig en viss tid och det håller på att gå ut i datum. Ända sättet att fixa det lagligt är att köpa det och det olagliga sättet för vi inte prata om här då det bryter mot §3.7

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Eminem4Life

då säger den att vi inte har nån internet uppkoppling och det kan jag förstå eftersom vi inte har internet inkopplad på just den datan :P :P

 

 

Redigerat av Eminem4Life
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När man först instalerar windows måste man ringa till microsoft eller activera det via internet.

Detta har jag för mig måste göras inom 30 dagar från att man instalerat och jag har också för mig att det är gratis.

Ps flytta datorn dit du har internet eller dra en kabel.

 

Lycka till!

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, det är enkelt att fixa. Behöver dock trycka in en lång kod, men det kan nog din mamma/pappa hjälpa dig med.

Det är helt automatik. Behöver inte prata med någon.

 

Dock dålig stil av din mamma/pappa som inte hjälper dig. Om det nu är en laglig version utav windows xp.

Redigerat av Desajn
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Eminem4Life

Jo, det är enkelt att fixa. Behöver dock trycka in en lång kod, men det kan nog din mamma/pappa hjälpa dig med.

Det är helt automatik. Behöver inte prata med någon.

 

Dock dålig stil av din mamma/pappa som inte hjälper dig. Om det nu är en laglig version utav windows xp.

ja håller med dig där men vad menar du med att man inte behöver prata med nån utan att man ska slå in en lång kod?? isåfall vad är Koden?? och så en sak till min Morsa sa att vi inte kan ringa till windows eftersom vi inte har någon support och att det kostar pengar att fixa det över nätet är det sant???? Redigerat av Eminem4Life
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...