Hoppa till innehåll

Virus?


zkAro

Rekommendera inlägg

Startade datorn för några timmar sedan och såg en ny fil i C > Program. Men den är inte ny, för det står "Senast ändrad 2008-12-24 23:10".

Det senaste jag laddat ner har varit skins till CS från fpsbanana, kan det vara ett virus därifrån? Eller kanske det inte är virus över huvudtaget? Filen heter LHT294.tmp. Har tyckt att CS har laggat lite idag med, men kanske bara inbillar mig.

Har inte vågat radera den heller för att jag trott att det var en Windows-fil som måste finnas där.

 

http://img29.imageshack.us/img29/7191/vaddd.png

 

Jag är mycket tacksam för svar!

Redigerat av Necromancer
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om den är tom så ska det gå att ta bort den utan några problem alls. Om den används ska programmet som skapade och använder filen fixa det själv. Men om det inte går att ta bort filen kan det vara något program som använder filen, och vem vet, det kan vara ett virus.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om den är tom så ska det gå att ta bort den utan några problem alls. Om den används ska programmet som skapade och använder filen fixa det själv. Men om det inte går att ta bort filen kan det vara något program som använder filen, och vem vet, det kan vara ett virus.

Men tror du att jag kan ta bort filen utan att något i Windows "går sönder" ?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men tror du att jag kan ta bort filen utan att något i Windows "går sönder" ?

Om den är tom så ska det gå att ta bort den utan några problem alls. Om den används ska programmet som skapade och använder filen fixa det själv. Men om det inte går att ta bort filen kan det vara något program som använder filen, och vem vet, det kan vara ett virus.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På 0 kb och i /program foldern, ja då kan det mycket väl ha en koppling till virus Desajn. :glare:

 

Men tillbaka till ämnet... Eftersom filen har använts för dryga ett halvår sen har den troligen funnits där ett tag - Kan det vara så att den har varit dold innan och du har satt på "visa dolda filer" eller liknande? Finns en rad nya filer man hittar då ^^ Annars tror jag inte det är något större fara om den nu inte används för tillfället av något program för att spara data, då kan du ha ett virus i arbete. :P

Redigerat av saverty
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Satt och spelade CS idag, då jag plötsligt loggades ut. Loggade in igen och då stod det typ "Datorn har återställt sig från ett allvarligt problem" eller något, kommer inte riktigt ihåg.

Blev lite rädd nu då. Men jag vet inte vad som kan ha orsakat det. Kan det vara den filen ändå?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kolla i systemloggen vad som hände, en dator med Windows loggar inte bara ut av sig självt utan att säga varför och vad som hände.

Vilket kommando skulle man ange för att få upp systemloggen, var det Ctrl + Alt + Något?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Den här datorn" > enhetshanteraren > loggboken. Eller om du har vista kan du bara skriva in loggboken i "Kör" och leta fram tidpunkten för händelsen.

Finns ingen enhetshanterare i Den här datorn. Har även letat igenom Kontrollpanelen. Fanns det inget kommando för att få upp rutan?

 

HJÄLP! Nu kan jag inte ens stänga av datorn eller logga ut, klickar för fullt på knapparna men det fungerar inte!! Vet någon en anledning till detta skit som händer?

Jag är hur tacksam som helst om någon kan hjälpa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...