laynus Skrivet 29 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2009 Hej för en stund sedan läste jag att fall man använder cookies på sin hemsida måste man informera om det och jag undrar fall det finns nån färdig text man kan använda för att informera? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 29 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2009 Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om: - att webbplatsen innehåller cookies, - vad dessa cookies används till och - hur cookies kan undvikas. Det räcker med att du skriver att cookies sparas på hemsidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 29 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2009 okej tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 29 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2009 (redigerat) http://www.fuska.se/ovrigt/cookies.php Ungefär så kan du ha på din sida, men det räcker väl att du skriver att den har cookies. Redigerat 29 Maj 2009 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PunkArne Skrivet 2 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2009 Varför informerar vi? För att de som röstar för lagarna är efterblivna på något sätt. Enklast vore väl om webläsaren sade "du har fått en kaka". Men det är ju självklart inte webläsarna som gör saker med din dator... Jag struntar i det tills någon anmäler mig för "brott" eller att man läser i tidningen om någon som blir anklagad. Först då skriver man en text om hur dumm lagen verkligen är på sina sidor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.