KuroKaktus Skrivet 30 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2009 Hejsan! Jo mitt ljud sprakar när jag kör wow och lyssnar på musik. Men bara om jag använder hörlurar. Om jag använder dom inbyggda högtalarna funkar det perfekt. Vet nån varför det kan va så? Ska till göteborg på måndag så kan köpa nya då (hörlurar) i så fall. Hoppas nån vet vad som är fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desajn Skrivet 30 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2009 Det är inte dina hörluras fel. Utan dom är helt enkelt för bra. Så man hör det inbyggda ljudkortet spraka. Var även så för mig också. Men när jag köpte några skithörlurar så hörde man inte det längre. Dessutom köpte jag nytt moderkort senare och sen dess försvann allt sprakande. Enligt det jag googlade mig till så kunde det vara en liten högtalare i chassit eller på moderkortet. Där själva pipljudet kommer ifrån om det blir något fel. Om man kopplar bort det så ska det sprakande ljudet försvinna. Men det är inte alltid det gör det. Annars får du skaffa ett externt ljudkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 30 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2009 Jag har testat med "skit hörlurar" med. Men det funka inte hörde ändå. Får nog skicka in den till onoff och se om dom kan fixa det. Eller vart dom nu skickar den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saverty Skrivet 30 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2009 Kolla så du inte har Wave eller vanliga volymen för högt inställda, kolla även så att hörlurarna inte är för högt inställda (om de dem nu har ett volym reglage). Om du har nåt high tech ljudprogram som styr ljudet kom ihåg att ställa in hörlurar, annars kan du få alla möjliga effekter. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 30 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2009 Hmm. Jag har vista och jag har inte högt ljud på. Men det står att ljudet ska komma från högtalarna. Hur fixar jag det? Vet att jag har gjort så att det va hörlurar förr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fality Skrivet 30 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2009 http://img194.imageshack.us/img194/4497/agag.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 31 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2009 (redigerat) Jag stängde av nåt av dom där på nivåer men inget sprak hörs hittils. =D EDIT: Står inte heller att det är fel på ljud kortet. EDIT 2: Kom fram att det va fel på ljud kortet ändå men inget sprak :P Redigerat 31 Maj 2009 av jacob_96 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.