Hoppa till innehåll

Åtterställa Från Hårddisken


Krle

Rekommendera inlägg

Tja

Fick igår en virus i datan så jag kunde inte göra nåt det var som om man tog en bild på hela skärmen sen stog den bara så där, man ser om datan laggar för den lilla lampan blinkar eller lyser om det laggar men det laggade inte.

Så jag stängde ner programet och satte på men det enda jag kunde se efter att jag satt på datan var Windows grejen sen blev skärmen helt svart.

Så jag formaterade datan.

Men innan jag fick viruset hade jag väldiiig väldiiig många låtar...bilder...video...dokumenter och information.

Så jag vill åtterställa/ få tillbacks allting.

Och vill veta vad bästa programet heter eller i alla fall så den är bra och inte kommer andra typ reklam program i den!

 

Tack och hejdå !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

GetDataBack for NTFS har jag hört är ganska bra. Men kom ihåg att ALDRIG försöka återställa filerna till samma hårddisk.

 

Vad händer om man återställer till samma hårddisk :D

Bara frågar :P

 

 

Går det verkligen att återställa filer om man formaterat datorn?

Ja det går det, det är så där dom gör som jobbar med ipredlagen,polisen och andra....

Altså om du tex laddar ner filmer och innan dom kommer för att hämta din data så formaterar du den.

Då kan dom bara använda programmet för att åtterställa filer och se om det är sannt att du laddat ner, för det kan ju va också att nån hacka in sig i din router och använder den, så att du är inte skyldig...

 

 

________

 

Men om jag har rätt så är det bara dom tre sista gånger.

Så om du ska typ sälja din data , eller vill så att ingen ska åtterställa filerna så ska du fila datan med onödiga filer så den blir helt full sen formatera den sen göra så där 2...3 gånger till så där.

Så tror jag att ingen kan åtterställa sen.

Redigerat av Krle
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

GetDataBack for NTFS har jag hört är ganska bra. Men kom ihåg att ALDRIG försöka återställa filerna till samma hårddisk.

Vad händer om man återställer till samma hårddisk :D

Bara frågar :P

hårddisken kan krascha osv.

 

EDIT: från sidan wasd linkade

"Caution: Saving file(s) to the partition or drive from where you are recovering data, for it may result in overwriting of data, and would result in permanent data loss!!!"

Redigerat av Banish
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...