Hoppa till innehåll

Firefox Vägrar Vara Standard-webbläsaren


Gäst Payback

Rekommendera inlägg

Gäst Payback

Tja, Jag skulle prova Firefox 3.5 Betat förut, tyckte det var segt och avinstallerade det.

Då blev ju IE6 standard-webbläsaren, så provade gå in på firefox - verktyg - inställningar - avancerat - allmänt - kontrollera nu (Man kollar om firefox är standard-webbläsaren), men inget hände.

Har också försökt med Ange programåtkomst och standardprogram, men där på anpassat - standardwebbläsare

Finns inte Firefox.

 

Nån som vet hur man får tillbaka Firefox som standard-webbläsare?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Payback

Gå in på FF, Verktyg - Inställningar - Avancerat - Klicka på fliken "Allmänt" bredvid nätverk - Klicka på "Kontrollera vid Start om Firefox är standardwebbläsare". Klicka på "Ok". Starta om FF och sen acceptera att den ska vara standard!

"så provade gå in på firefox - verktyg - inställningar - avancerat - allmänt - kontrollera nu (Man kollar om firefox är standard-webbläsaren), men inget hände."

 

Eller! Så går du bara in på Lägg till och ta bort program > program åtkomst > anpassa > Välja standard webbläsare :P

"Har också försökt med Ange programåtkomst och standardprogram, men där på anpassat - standardwebbläsare

Finns inte Firefox."

 

 

Läs ämnet först pl0x.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eller! Så går du bara in på Lägg till och ta bort program > program åtkomst > anpassa > Välja standard webbläsare :P

"Har också försökt med Ange programåtkomst och standardprogram, men där på anpassat - standardwebbläsare

Finns inte Firefox."

 

 

Läs ämnet först pl0x.

 

Haha oj ledsen, ännu ett minne att förtrycka <_<

 

Men okej, har försökt återskapa problemet själv en stund nu fast utan resultat. Jag har Dock funnit att betan läggs på som ett addon i registret vilket menas att när du tog bort betan kanske register filerna blev kvar och datorn tror nu att dem är orginalet medan firefox själv tror detsamma, nån evighetsloop antar jag :P

Som tips skulle jag väl säg radera allt med namnet firefox men det har du nog redan gjort så vi får väl gå djupare.

 

Börja med att avinstallera firefox-arna om du inte redan gjort det.

Ladda ner Ccleaner och rensa alla registerfiler utan sammansättning (bara söka och klicka på fix, enkelt)

Förhoppningsvis har du nu lyckats ta bort den dumma register filen som säger det annorlunda.

 

Återkom om det inte löser sig xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...