Hoppa till innehåll

Ändra Läsare?


TechnoLover

Rekommendera inlägg

f*n. Jag är så trött på wap, för det kostar så mycket. 10kr/mb.

Nej?

Wap mäts i tid, GPRS mäts i MB. Dessutom är 10kr/mb bra då dom flesta har 15kr/mb.

Redigerat av Collez
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

f*n. Jag är så trött på wap, för det kostar så mycket. 10kr/mb.

Nej?

Wap mäts i tid, GPRS mäts i MB. Dessutom är 10kr/mb bra då dom flesta har 15kr/mb.

 

Va? Nu hänger jag inte med här...

Jag har quotat en sak från Wikipedia (det behöver inte stämma.

 

Protokollet innehåller regler för hur informationen skickas.

 

I WAP organiseras informationen i något som kallas kort och lekar (cards and decks). En lek består av ett antal kort som innehåller relevant information för användaren för just den applikationen (tjänsten). Lekar och kort hänger ihop genom länkar, ungefär som länkar används i HTML.

 

WAP kan använda sig av flera sätt att skicka och ta emot data. De vanligaste är GSM och det mera moderna GPRS. Med GSM debiteras i allmänhet en minutkostnad eftersom telefonen måste ringa upp ett speciellt nummer för att kunna hämta WAP-data, inte helt olikt hur en dator kan behöva ringa upp med modem för att nå Internet. Ett högt minutpris i samband med GSM-nätets låga hastighet gjorde att WAP tidigt fick dåligt rykte, men i och med introduktionen av GPRS år 2002 har WAP blivit mer användbart. Dels för att man med GPRS inte har minutpris, utan betalar för hur mycket information man hämtar, samt att det vanligen är betydligt snabbare.

Så tydligen har jag GPRS, som ingår i WAP. Nu fattar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan ju skaffa comviq, man får surfa hur mycket som helst för max 8kr per dag, så om du surfar 10mb eller 1000mb kostar det alltid 8kr. Ingen aning hur mycket pris/mb det är men det är inte så viktigt.

Finns också surf-paket så det blir billigare om man surfar mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan ju skaffa comviq, man får surfa hur mycket som helst för max 8kr per dag, så om du surfar 10mb eller 1000mb kostar det alltid 8kr. Ingen aning hur mycket pris/mb det är men det är inte så viktigt.

Finns också surf-paket så det blir billigare om man surfar mycket.

Likadant på Halebop, fast inget surfpaket.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...