KuroKaktus Skrivet 17 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Juni 2009 Hejsan! Jo jag sitter och försöker stänga av min brorsas dator med min cmd på min dator. Jag har gjort allt som man ska. Det man ska göra är detta: skriva in: shutdown -i Sen ska man ta add/lägg till. Där skriver jag in IPn han har. Då står det såhär i cmd: ***.***.*.*: Åtkomst nekad.<5> Vad ska jag göra så hans dator stängs av istället för att det där erroret kommer fram på min dator i cmd? *=ipn Hoppas jag får hjälp! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 17 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Juni 2009 Du måste ha rättigheter att ifrån din ip-adress kunna stänga av din brors dator i erat nätverk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 17 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Juni 2009 Ok. Hur fixar jag det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 17 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Juni 2009 (redigerat) Är det inte -m som är stäng av en dator i nätverket? Och du behöver inte censurera IPn eftersom det ska vara hans lokala IP. (Brukar se ut som 192.168.0.** beroende på vad man har för switch/router) Redigerat 17 Juni 2009 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 18 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2009 Näe det var inte -m! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 18 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2009 -m är måldator "/m \\dator Ange måldator" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 18 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2009 (redigerat) Så då ser du ut såhär (om jag tar min dator) shutdown -m JACOB-DATOR Eller? EDIT: Så jag skrev funka inte :P Redigerat 18 Juni 2009 av jacob_96 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 18 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2009 (redigerat) Du måste ju ha med -s och -t och dom där andra också. Prova denna: shutdown -m \\JACOB-DATOR -s -t 60 Sedan är det ju det där med rättigheter jag inte vet hur man fixar, mitt cmd fastnar bara när jag försöker stänga av en annan i nätverket. edit: efter någon minut kom "Nätverkssökvägen kan inte hittas" fram... Redigerat 18 Juni 2009 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 18 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2009 Får samma problem: Åtkomst Nekad <5> (när jag försöker med min brorsas dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 18 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2009 Du måste ju ha med -s och -t och dom där andra också. Prova denna: shutdown -m JACOB-DATOR -s -t 60 Sedan är det ju det där med rättigheter jag inte vet hur man fixar, mitt cmd fastnar bara när jag försöker stänga av en annan i nätverket. edit: efter någon minut kom "Nätverkssökvägen kan inte hittas" fram... shutdown -m \\JACOB-DATOR -s -t 60 ska det väl vara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 18 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2009 (redigerat) Juste mitt fel, men det värkar inte som det spelar nån roll, får samma fel när jag provar med \\ Att stänga av min lokala IP funkar perfekt med eller utan \\ Redigerat 18 Juni 2009 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 18 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2009 Tror inte har nån större skilland om det är \\. Men ska testa senare/imorgon. Kanske kan va bra att säga att jag har vista. Jag har startat cmd som administratör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.