Hoppa till innehåll

Dödsstraff


Blitzcat
 Dela

Rekommendera inlägg

hm,ja det är ju bevisat att länder med dödsstraff har lägre brottslighet än dom utan :_ .

 

jag skulle snarare säga att det är tvärt om.

Källor?

 

http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=870312

Och vad försöker du få sagt med det där? Du måste komma med lite själv vet du.

Clickable link is clickable. Funkar inte för er att bara säga saker utan att komma med källor. Det där är en av mina.

 

Jag klickade din länk men fick inte ut något av det.

 

Vem bryr sig om det är avskräckande? Varför skulle en mördare få rätt att leva när den tagit någon annans liv?

Man måste ha lite rättvisa i samhället!

Åh, äntligen någon som tänker lite vettigt!

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 585
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

hm,ja det är ju bevisat att länder med dödsstraff har lägre brottslighet än dom utan :_ .

 

jag skulle snarare säga att det är tvärt om.

Källor?

 

http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=870312

 

 

USA,länder i mellanöstern och Afrika är ju kända för sin låga brottslighet. finns säkert många ställen där det finns dödstraff men kan inte alla.

 

 

2,3 miljoner människor sitter i amerikanska fängelser och häkten. I Sverige sitter totalt 6647 vuxna personer i fängelse eller häkte, en tiondel så många som i USA i proportion till befolkningen.

 

Statistik bygger på anmälningar. Hur mycket är det som anmäls i Afrika?

 

Mellanöstern är dels lika som i Afrika men det är också många troende där. Deras religion förbjuder allt olagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men nu menar jag inte statistik utan riktiga världen en våldtäkt är en våldtäkt det spelar ingen roll om den begås i Jönköping eller i Dar es Saalam.

 

"Deras religion Förbjuder Allt Olagligt" och ända våldtar dom,mördar och spränger saker i luften som det vore inget.

Hur kan du veta hur det är där om du inte har statistik?

Och saker man gör i krig (spränger och grejar) räknas inte som ett brott. I så fall skulle varje soldat i världen vara en brottsling.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Exakt, det är för att skapa rättvisa, det är ändå så mycket orättvist som finns här i dagens samhälle.

Vi säger att någon bryter sig in i din lägenhet sedan när denna person tänker misshandla dig sen råna hela huset,

sen så råkar den brottslingen halka av någon disktrasa på golvet och slå ut sina tänder, då är det ens eget fel.

Det där är orättvisa som vi har i dagens samhälle, samma med att man inte får försvara sig med och göra mer än tillräckligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Totalt irrelevant, tyvärr.

 

Det är snarare:

 

A: De flesta människor brukar ha skinka på sina skinkmackor.

 

B: Det är fel! Du har ingen STATISTIK!

Jag har aldrig sagt att det är fel, jag frågade hur han kan veta det. Håller med Dezen, ytterst kvalificerad gissning.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...