Hoppa till innehåll

Dödsstraff


Blitzcat
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag tycker att ingen har rätt att bestämma om något ska dö. Dessutom är det dyrt med dödsstraff. Hörde att en sån spruta kostar lika mycket som 60 år i fängelse.

 

Det är snarare mycket billigare med dödsstraff, giftinjektionen består av 3 steg. Det första steget är en enkel injektion av ett medel som får en medvetslös inom ett par sekunder, andra steget består av ett medel som bedövar alla kroppens muskler (inklusive andningssystemet) och det sista steget är en injektion av vanligt billigt Kaliumklorid (ej Natriumklorid) som stoppar hjärtmuskulaturen.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 585
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Ner med dödsstraff, finns värre sätt att straffa någon. Könsstympning som straff för pedofiler, krambjörnar på väggarna i en isoleringscell för kalla massmördare. :) Ni fattar vad jag menar.

 

Så du tycker att vi borde införa tortyr istället? :P

 

Nej, inte tortyr, utvecklade bestraffningar :) Jag menar, det e ju knappast tortyr om du blir opererad? ;)

 

jadu... judarna som utsattes för den där sjuke doktorn i nått koncentrationsläger under WWII skulle nog inte riktigt hålla med dig på den punkten.

 

Aha, Josef Mengele (tror jag ^^). Dock så menade jag mer lagliga/kontrollerade operationer, inte sjuka experiment av någon halvt mentalt sjuk vetenskapsman.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst member

Jag tycker att ingen har rätt att bestämma om något ska dö. Dessutom är det dyrt med dödsstraff. Hörde att en sån spruta kostar lika mycket som 60 år i fängelse.

Jag har för mig att det var 1.5 miljoner, men skitsamma, för det jag ville säga är att dödstraff är för snällt. Låt dem sitta och ruttna i fängelset på riktig livstid (istället för ca. 10-20 år som det är i Sverige)

Då skulle de nog ändra sig om vad de gjort (typ mördat någon) men nej, då få de sitta där och ångra hur mycket de vill. Punkt slut.

 

Håller med dej 100%! Dom ska få lida för vad dom har gjort.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dödsstraff är ingen metod som löser något problem, det bara sopar det under mattan. om vi vill minska de grova brotten så behövs det förebyggande arbete och god rehabilitering. att bara "ta bort bråkstakarna" kommer inte lösa nått problem, för det kommer alltid en ny generation mördare etc..

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dödsstraff är ingen metod som löser något problem, det bara sopar det under mattan. om vi vill minska de grova brotten så behövs det förebyggande arbete och god rehabilitering. att bara "ta bort bråkstakarna" kommer inte lösa nått problem, för det kommer alltid en ny generation mördare etc..

Gillar hur du tänker, något som jag tror hade varit bra som förebyggande är att de vet att de får rejäla konsekvenser, inte bara 10 års fängelse på ett "boende". Jag tror faktiskt dödsstraff hade avskräckt många, men jag är emot det ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att ingen har rätt att bestämma om något ska dö. Dessutom är det dyrt med dödsstraff. Hörde att en sån spruta kostar lika mycket som 60 år i fängelse.

Varför använder dom inte stolen som the good old days?

 

 

 

IMO så borde det inte införas, visst man skrämmer många genom att införa det och ja, mördare och våldtäcksmän kommer bli mer försiktiga men jag antar att med deras psyke så bryr dom sig inte. Mycket värre straff att låsa in dom, även fast Sveriges fängelsen är aningen mildare än dem i t.ex. USA

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att ingen har rätt att bestämma om något ska dö. Dessutom är det dyrt med dödsstraff. Hörde att en sån spruta kostar lika mycket som 60 år i fängelse.

Varför använder dom inte stolen som the good old days?

 

 

 

IMO så borde det inte införas, visst man skrämmer många genom att införa det och ja, mördare och våldtäcksmän kommer bli mer försiktiga men jag antar att med deras psyke så bryr dom sig inte. Mycket värre straff att låsa in dom, även fast Sveriges fängelsen är aningen mildare än dem i t.ex. USA

 

Aningen? Svenska fängelser är ju typ som dagis för elakingar :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att ingen har rätt att bestämma om något ska dö. Dessutom är det dyrt med dödsstraff. Hörde att en sån spruta kostar lika mycket som 60 år i fängelse.

Varför använder dom inte stolen som the good old days?

 

 

 

IMO så borde det inte införas, visst man skrämmer många genom att införa det och ja, mördare och våldtäcksmän kommer bli mer försiktiga men jag antar att med deras psyke så bryr dom sig inte. Mycket värre straff att låsa in dom, även fast Sveriges fängelsen är aningen mildare än dem i t.ex. USA

 

Aningen? Svenska fängelser är ju typ som dagis för elakingar :(

 

Observera de osynliga "aaaaaaaaaaaaaa"´na skulle stå "aaaaaaaaaaaaaningen mildare" ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dödsstraff är ingen metod som löser något problem, det bara sopar det under mattan. om vi vill minska de grova brotten så behövs det förebyggande arbete och god rehabilitering. att bara "ta bort bråkstakarna" kommer inte lösa nått problem, för det kommer alltid en ny generation mördare etc..

Exakt. Poängen borde inte vara att straffa brottslingarna, utan rehabilitera dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Tycker inte dödsstraff ska införas, men däremot tycker jag att det ska vara skärpning på våra fängelser!

Det är ju som ett billigare hotell där, man får TV, dekoration o.s.v.

Klart som fan man dödar och får bo gratis i 15 år ifall man är uteliggare :>

Fängelset ska vara ett helvete, folk ska verkligen vara dödsrädda för att hamna där.

Se Ryska Fängelser.

Redigerat av Mindtwistah
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dödsstraff är delvis bra men ändå dåligt, tänk om de är någon som mördar en annan. Och sen när polisen tar fast någon som liknar mördaren o de o dödar han istället = en oskyldig dog och mördaren går fri. Och sen om polisen hittar den rätta sen får ju polisen dåligt samvete för att de tog en oskyldig mans/kvinnas liv. Så mitt svar blir: NEJ!! inge dösstraff i Sverige eller något annat land i världen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...