Hoppa till innehåll

Dödsstraff


Blitzcat
 Dela

Rekommendera inlägg

Sverige är för snälla ändå.'

 

Vafan narkotikalangare jagar dem mer än vad dem jagar våldtäktsmän, en som langar narkotika gör inget dåligt, det är folk som väljer att köpa det, men de inte tjejer som väljer att bli våldtagna.

 

Jag säger inte att narkotika ska legaliseras, men rättsväsendet ska vara mycket mer straffbart när det gäller våldtäkt, livstid skulle jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 585
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Sverige är för snälla ändå.'

 

Vafan narkotikalangare jagar dem mer än vad dem jagar våldtäktsmän, en som langar narkotika gör inget dåligt, det är folk som väljer att köpa det, men de inte tjejer som väljer att bli våldtagna.

 

Jag säger inte att narkotika ska legaliseras, men rättsväsendet ska vara mycket mer straffbart när det gäller våldtäkt, livstid skulle jag säga.

jag förstår inte riktigt hur du tänker. för narkotika är faktiskt i många fall källan till många brott (ok pengar är den sanna källan men men). eller snarare medlet som gör en psykisk stark att begå brott. det som får en att sätta sitt sunda förnuft och omdöme åt sidan. stoppar vi knarksmugglingen kommer vi antagligen se en kraftig nedgång i självklart knarksmuggling, men också narkotikainnehav, inbrott, våldtäkter, mord, mordbränder, grova stölder, grov misshandel och andra grova brott.

 

motarbetar vi våldtäkter så minskar vi bara det.

 

välj själv vad som känns effektivast.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon som är fullt kapabel till att mörda en människa behöver hjälp, för att denna människa mår inte bra.

Dödsstraff hjälper ingenting.

Eh...alltså dödstraff är inte tänkt att hjälpa förövaren. Det är väll ganska självklart eftersom att man...eh..dödar vederbörande?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon som är fullt kapabel till att mörda en människa behöver hjälp, för att denna människa mår inte bra.

Dödsstraff hjälper ingenting.

Eh...alltså dödstraff är inte tänkt att hjälpa förövaren. Det är väll ganska självklart eftersom att man...eh..dödar vederbörande?

 

Jag menade rehabilitering, inte hjälp via dödsstraff :rolleyes:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon som är fullt kapabel till att mörda en människa behöver hjälp, för att denna människa mår inte bra.

Dödsstraff hjälper ingenting.

Eh...alltså dödstraff är inte tänkt att hjälpa förövaren. Det är väll ganska självklart eftersom att man...eh..dödar vederbörande?

 

nä men det är förmodligen tänkt att hjälpa samhället.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hjälp? Är hjälp att sätta dem i fängelsen som erbjuder renaste duscharna och mycket bättre kost än vad utbildande ungdommar får. Staten lägger mer pengar på brottslingar än och hjälpa pensionärer eller lägga mer pengar på skolor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Cakeguy

Jag tycker man inte borde införa dödsstraff, verkligen inte.

Det är fel att ta nåns liv. Runt 1600-talet var den vanligaste dödsorsaken avrättning / dödsstraff.

Här är olika sätt på 1600-talet som man härligt nog inte har kvar:

 

Pressande till döds:

 

1426 beskrivs ett fall av detta straff.

Man lade den dödsdömde på ett stengolv, lade sedan på en dörr, och efter det ställde sig så många kraftiga män sig på dörren för att kväva offret, och även krossa bröstkorgen på denne.

Detta blev känt som det långa och hårda straffet, då man började med att långsamt öka tyngden på dörren över offret.

 

Rådbråkning / Stegling:

 

Du som hädat på 1600-talet bands fast på ett liggande vagnshjul, och bödeln började sakta men säkert krossa dina lemmar utifrån och inåt. man började alltså med fötter / händer och jobbade sig sakta inåt, och det var en sport att få den dömde att leva så länge som möjligt.

Huvudet lämnades alltså ifred, så till sist var det en mosad kropp och ett skrikande huvud då man hissade upp hjulet för allmän beskådan.

 

Rista blodsörn:

 

Praktiserades mest under vikingatiden, metoden gick ut på att ta av offret kläderna på överkroppen, och sedan med vass kniv skära två djupa jack ganska långt upp på ryggen, och med händerna rycka fram lungorna så att det såg ut som "vingar". Det tog en stund att dö på det sättet med.

Det måste ha varit oerhört plågsamt.

 

Delning i två halvor:

 

Praktiserades av perserna och judarna långt tillbaka i historien, jag tar med detta, tack vare att det är en spektakulär, och grym metod.

Schweizergardet använde också denna metod senare i tiden under en period.

Den orientaliska metoden gick ut på att sakta dela personen på mitten, genom att skära av midjan, medans schweizergardet var aningens mer raffinerade, de spikade ihop en kista, lade i offret, spikade på locket, och sågade helt enkelt från fotdelen och uppemot huvudet.

 

Sen var det ju hängning, ihjälrökning, huvudkrossning, sträckbräda, vertikal sågning osv. :)

 

 

Fyfan! Usch, jag sitter här och ryser när jag jag skriver detta, efter jag läste det där. Jag får spyattacker nu, seriöst, jag får det.

Jag är jävligt glad att vi inte har sådana där metoder nu för tiden, då är jag hellre glad och stolen (d.v.s elektriska stolen) eller en spruta, som går snabbt och säkert.

Ingen, oavsett vad man gjort, förtjänas att bli straffad på något av de där sätten du nämde.

 

Aldrig sett Den gröna milen?

 

Offtopic:

 

Jag minns när jag var 5 år och såg den, jag tyckte mest den var sorglig då :(

 

Ontopic:

 

Jag tror att sveriges fängelser idag räcker faktiskt, för någon som är emot sveriges fängelser status länka gärna någon typ av nyhetsartikel, med någon som är en mördare och har varit i ett svenskt fängelse och sen mördat igen.

Men dåligt nog är att dem inte satsar tillräckligt med pengar på skolmaten, det är väl sånt man får ta. Och JA dödstraff är väl fel då.

 

Men håller med Deezen, könstympning för pedofiler OSV OSV.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...