Hoppa till innehåll

Upgradera Dator?


w4nkarN

Rekommendera inlägg

Hello, jo jag tänker "uppgradera" min dator med lite nya saker till den, jag har just nu http://www.computercity.se/Products/Product.aspx?id=2456434 , inte lagg eller så. Men jag vill kunna spela t.ex WoW på full grafik och att den ska vara lite snabbare.

 

Vad ska jag uppgradera och vad ska jag köpa? Tips tack :P. Dock inte allt för dyr

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För det första finns det någon garanti kvar? För meckar du med datorn själv så försvinner all sådan.

 

Om nu grafikortet är delar minne med raminnet så borde du köpa ett nytt grafikort som inte gör det då borde du få bättre prestanda.

 

Datorn är väll rätt ny va?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För det första finns det någon garanti kvar? För meckar du med datorn själv så försvinner all sådan.

 

Om nu grafikortet är delar minne med raminnet så borde du köpa ett nytt grafikort som inte gör det då borde du få bättre prestanda.

Datorn är väll rätt ny va?

Datorn är ca 1 år, tror det var 2 års garanti, vet inte riktigt :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För det första finns det någon garanti kvar? För meckar du med datorn själv så försvinner all sådan.

 

Om nu grafikortet är delar minne med raminnet så borde du köpa ett nytt grafikort som inte gör det då borde du få bättre prestanda.

Datorn är väll rätt ny va?

Datorn är ca 1 år, tror det var 2 års garanti, vet inte riktigt :P

 

Ja då skulle inte jag vara inne och peta i den. Ring tillverkaren så kan de hjälpa dig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja du kan fråga om dom kan sätta in ngt nytt kort till dig. det kan man iaf med sånna från HP.

Ehm? Jag ville inte ha hjälp med att fixa det, ville ha tips på någon sak jag ska uppgradera

 

Ja men du kan ju ändå inte bytta själv för då försvinner garanti ifall något skulle hända.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja du kan fråga om dom kan sätta in ngt nytt kort till dig. det kan man iaf med sånna från HP.

 

Ehm? Jag ville inte ha hjälp med att fixa det, ville ha tips på någon sak jag ska uppgradera

 

Ja men du kan ju ändå inte bytta själv för då försvinner garanti ifall något skulle hända.

 

yupp det är det vi har försökt att säga. företaget kanske kan byta till ngt bättre så har du iaf kvar garantin.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja du kan fråga om dom kan sätta in ngt nytt kort till dig. det kan man iaf med sånna från HP.

 

Ehm? Jag ville inte ha hjälp med att fixa det, ville ha tips på någon sak jag ska uppgradera

 

Ja men du kan ju ändå inte bytta själv för då försvinner garanti ifall något skulle hända.

 

yupp det är det vi har försökt att säga. företaget kanske kan byta till ngt bättre så har du iaf kvar garantin.

 

Ja du kan ju prata med dem vad de tycker du ska välja.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...