Hoppa till innehåll

Genvägarna Fungerar Inte (win Xp)


TJaalol

Rekommendera inlägg

Tjaa det är så att jag gjorde en mapp förut och la in massa filer sedan tog jag bort dom från skrivbordet och dom låg kvar i mappen, nu när jag ska öppna filerna så står det att genvägen inte hittas den är länkad till rätt ställe så det borde fungera...

 

 

 

Hjälp uppskattas!

 

 

 

Jag gjorde en mapp och kopierade in några filer i den. Sedan tog jag bort filerna jag kopierat. Nu ligger filerna i mappen och det står att dom inte går att öppna pga att den hittar inte genvägen fast det är rätt länkat. Men jag tror att det blev genvägar när jag kopierade och därför fungerar det inte:P

Redigerat av TJaalol
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

en genväg är en genväg, inte en kopia av orginalet, du fattar de va? :s

Så... du la in genvägar i en mapp och tog sedan bort filerna? då är de borta ju.

 

 

 

Jag vet det, Sa jag inte att jag märkte det efteråt? kanske glömde nämna det glömde iaf att skriva att det är löst (går inte lösa vad jag vet:P)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan ju prova nåt file recovery program, med lite tur går det att få tillbaks filer som blivit rensade från papperskorgen.

Sök på "file recovery freeware" eller nåt på google, finns massor och jag har ingen aning om vilket som är bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Men återställ inte filer från en hårddisk till samma hårddisk, det kan leda till problem.

Vad för problem?

 

 

 

och jag antar att efter jag åteställt dom till en annan hårdisk så kan jag flytta till den dom var på först

Redigerat av TJaalol
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...