Hoppa till innehåll

The Song.

Rekommendera inlägg

bra tycker jag. men hon skulle nog behöva öva på uttal. sen så ibland låter det som hon lespar när hon sjunger. annars va den bra. slutet tkr jag att det är sådär.

hur gammal är hon som sjunger?

gillar er första sång mer.

Redigerat av Fatal1tyPro
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yuck! Rösten är ju hemsk. Låter som en döende råtta. Hon satte väl inte en enda ton där skulle jag tro. Sånglektioner!

Då lägger du upp din version av samma låt senast imorgon? Bra, då säger vi så :)

Mjo, det lät lite falskt i refrängen och uttalen kunde vart bättre, men det var helt okej ändå. Betydligt bättre än Carolin af ugglas :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yuck! Rösten är ju hemsk. Låter som en döende råtta. Hon satte väl inte en enda ton där skulle jag tro. Sånglektioner!

Då lägger du upp din version av samma låt senast imorgon? Bra, då säger vi så :)

Småbarn? Försök att tänka längre än en meters radie. Jag som lyssnare behöver inte kunna sjunga bättre för att få tillåtelse att uttrycka mitt tycke om låten- Och ingen behöver ha samma kunskap om ett visst område för att kunna kritisera produkten. Matkritiker behöver inte kunna laga bättre mat än kockarna de dömer - Filmkritiker behöver inte kunna skapa bättre filmer för att få kritisera dem - Låtkritiker behöver inte kunna sjunga bättre för att få kritisera.

Nu säger jag att jag tycker hon låter hemskt! Jag hoppas verkligen det är samma tjej som i förra låten, för den var ju faktiskt OK vilket betyder att hon bara "hade lite otur" här. Jag ser dock vad hon försöker göra- Hon försöker få till den där lite mer krispiga soul rösten, med uselt resultat. Hon måste bygga på sin egna röst och inte försöka vinkla den till något den inte är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Småbarn? Försök att tänka längre än en meters radie. Jag som lyssnare behöver inte kunna sjunga bättre för att få tillåtelse att uttrycka mitt tycke om låten- Och ingen behöver ha samma kunskap om ett visst område för att kunna kritisera produkten. Matkritiker behöver inte kunna laga bättre mat än kockarna de dömer - Filmkritiker behöver inte kunna skapa bättre filmer för att få kritisera dem - Låtkritiker behöver inte kunna sjunga bättre för att få kritisera.

Nu säger jag att jag tycker hon låter hemskt! Jag hoppas verkligen det är samma tjej som i förra låten, för den var ju faktiskt OK vilket betyder att hon bara "hade lite otur" här. Jag ser dock vad hon försöker göra- Hon försöker få till den där lite mer krispiga soul rösten, med uselt resultat. Hon måste bygga på sin egna röst och inte försöka vinkla den till något den inte är.

Yuck! Svaret är ju hemskt. Ser ut som en misslyckad kränkning. Du satte nog inte en enda poäng där skulle jag tro. Ironi lektioner!

Japp, jag är ett småbarn på typ 5 år, jag vet inte vad varken meter eller radie är.

Du har rätt med det du säger, men att uttrycka sin åsikt på det sättet du gör ger en extremt rejäl "jag vet bäst, du suger" känsla. Det finns något som heter konstruktiv kritik, funderat på att testa det direkt någon gång?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yuck! Svaret är ju hemskt. Ser ut som en misslyckad kränkning. Du satte nog inte en enda poäng där skulle jag tro. Ironi lektioner!

Japp, jag är ett småbarn på typ 5 år, jag vet inte vad varken meter eller radie är.

Du har rätt med det du säger, men att uttrycka sin åsikt på det sättet du gör ger en extremt rejäl "jag vet bäst, du suger" känsla. Det finns något som heter konstruktiv kritik, funderat på att testa det direkt någon gång?

Ja, på förra sången han postade ;) Tycker att efter jag givit konstruktiv kritik för tjejen har jag rätt att säga "Nej, Nej, NEJ!" när det går åt fel håll. Det är ju samma sak som gäller, hon måste våga använda sin röst.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelar ingen roll, om du hade gjort något och någon hade skrivit "gör om gör rätt" istället för att skriva vad du egentligen skulle göra, hur hade du tatt det? (nu kommer du säga att du inte bryr dig för du är en riktig man och bla bla, men du fattar). Sen att du försöker leka viktig när du svarar någon som kritiserar DIG är ju också ganska fjolligt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, på förra sången han postade ;) Tycker att efter jag givit konstruktiv kritik för tjejen har jag rätt att säga "Nej, Nej, NEJ!" när det går åt fel håll. Det är ju samma sak som gäller, hon måste våga använda sin röst.

"Yuck! Rösten är ju hemsk. " Är ju precis vad en ung (talangfull?) tjej vill höra, du är ju trots allt inte med idol juryn. Får väll halv citera dig själv, försök inte vara något du inte är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Heh, får ta en åt gången här :P

Spelar ingen roll, om du hade gjort något och någon hade skrivit "gör om gör rätt" istället för att skriva vad du egentligen skulle göra, hur hade du tatt det? (nu kommer du säga att du inte bryr dig för du är en riktig man och bla bla, men du fattar). Sen att du försöker leka viktig när du svarar någon som kritiserar DIG är ju också ganska fjolligt. :)

"Gör om gör rätt"? Ja då hade ju jag frågat vad jag gjorde fel såklart. Allt detta har jag redan förklarat i förra sångtråden med tjejen.

"Yuck! Rösten är ju hemsk. " Är ju precis vad en ung (talangfull?) tjej vill höra, du är ju trots allt inte med idol juryn. Får väll halv citera dig själv, försök inte vara något du inte är.
Som jag även förklarade i inlägget som följde så syftade jag på att hon försöker göra sin röst till något den inte är- Försöka få den mer "Soul-aktig", vilket för henne blir onaturligt och låter därefter. Talangfull tror jag säkert att hon är, men just här lät det allt annat än talangfullt - Förra låter var helt okej, men där sa jag att hon måste våga använda rösten mer (Något som vagt syns här). Nu är det i en helt annan riktning. En bra sångerska (sångare) står för sin röst och lär sig använda den på bästa sätt - Inte försöka medvetet låta hes eller våt i halsen för att likna något annat.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du vet att du kört in dig i ett hörn? Jag vet inte riktigt hur man ska kunna tolka "Yuck! Rösten är ju hemsk. Låter som en döende råtta. Hon satte väl inte en enda ton där skulle jag tro. Sånglektioner! " som att du ville att hon ska använda sin röst mer... men det är ju bra att du rättar dig själv och förstår att du gjorde fel :D .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...