Hoppa till innehåll

Fastnat I Zelda: Phantom Hourglass!

Gäst Crazyshit

Rekommendera inlägg

Gäst Crazyshit

Tjenare!

Jag har fastnat i Phantom hourglass och behöver hjälp fort!

Jag har precis varit på uncharted island och fått den tavlan av den stora grodprinsen.

Och nu vet jag inte vad jag ska göra!

Hjälp fort tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du inte har varit i Temple of Sea King (var det så det heter?) så måste du gå in i den röda dörren och göra timmglas tecknet. Då kommer du till, typ, en stentavla formad som en sol. Sen ska du markera den på din karta, genom att ta fram den nedre kartan och stänga ner och öppna upp DSet. (Alltså locket) Den ska du bara fiska upp Sun Key med salvage arm. Sen behöver du bara ta dig till sol dörren på Molida Island, och resten förstår du nog själv =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Crazyshit

Löst det nu!

Nu har jag dock 1 till problem!

Nu har jag kommit så långt så att jag har fått den 3 sjökartan och nu har jag varit på dem 2 öarna där!

Så jag har fått 2 av dem 3 metallerna!

Men hur får jag den sista metallen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skaffa fjärde och åk sedan till Isle of Death. (Du vet nog vart man skaffa kartorna nu, va?) Btw, du måste sätta kristallerna (stavning?) i en speciel ordning för att du ska komma vidare. Fråga skeletet där du fick tredje kartan så får du veta vilken ordning det är =) Hoppas att jag kunde hjälpa ;3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Crazyshit

Skaffa fjärde och åk sedan till Isle of Death. (Du vet nog vart man skaffa kartorna nu, va?) Btw, du måste sätta kristallerna (stavning?) i en speciel ordning för att du ska komma vidare. Fråga skeletet där du fick tredje kartan så får du veta vilken ordning det är =) Hoppas att jag kunde hjälpa ;3

Man får väl den 4 i Temple of the ocean king?

Iallafall jag har träffat på ett skelett som sa i vilken order det skulle vara!

Ska se om jag kan hitta den igen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 3 månader senare...
  • Skapa ny...