Hoppa till innehåll

Problem Med Mic?

Kevve

Rekommendera inlägg

Okej. Först började det med att mina kompisar inte kunde höra mig, så jag köpte en ny mic såklart eftersom jag trodde den andra var sönder. Men det funkade inte utan bara brusade, så jag höll på lite med inställningarna vilket funkade till en viss del då de kan höra mig när jag väljer "Stereo mix (Realtek)" som input i ventrilo, men det är ytterst lite och dom hör bakgrundsljudet högt som fan. Jag kör vista så jag har ingen aning om hur man stänger av stereo mixer i ljudkontrollen.

Och all micvolym är på max.

Har ett Realtek ljudkort och Realtek Audio Device. Visst, det kan vara fel med uttaget, men det blir samma problem när jag kopplar in den där framme på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du kollat ljudinställningar Mikr-ljud?

Avancerat --> Mikrofonförstärkare har du också där.

Snälla, säg mig hur jag ska kunna kolla det när det står att micen inte är ikopplad? Jag har testat i båda uttagen, och med olika micar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du kollat ljudinställningar Mikr-ljud?

Avancerat --> Mikrofonförstärkare har du också där.

Snälla, säg mig hur jag ska kunna kolla det när det står att micen inte är ikopplad? Jag har testat i båda uttagen, och med olika micar.

Fick du någon cd med den nya Micen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej. Först började det med att mina kompisar inte kunde höra mig, så jag köpte en ny mic såklart eftersom jag trodde den andra var sönder. Men det funkade inte utan bara brusade, så jag höll på lite med inställningarna vilket funkade till en viss del då de kan höra mig när jag väljer "Stereo mix (Realtek)" som input i ventrilo, men det är ytterst lite och dom hör bakgrundsljudet högt som fan. Jag kör vista så jag har ingen aning om hur man stänger av stereo mixer i ljudkontrollen.

Har ett Realtek ljudkort och Realtek Audio Device. Visst, det kan vara fel med uttaget, men det blir samma problem när jag kopplar in den där framme på datorn.

Stereo mix ska vara helt avstängd.. När jag har den på så hör dem i ventrilon det jag hör i mina hörlurar så, det är inte så bra om man ska prata!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Stereo mix ska vara helt avstängd.. När jag har den på så hör dem i ventrilon det jag hör i mina hörlurar så, det är inte så bra om man ska prata!

Stereo mix är den enda inställningen jag hörs i, och även det är väldigt lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...