JanazTheOne Skrivet 12 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2009 (redigerat) Tjo! Kört linux (arch) ett tag och efter att ha pluggat ut och in skärmen efter ett missöde så får jag upp "X server is already running" Och lite hjälp text och dyl... Aha! Tänkte jag och knappar in "Killall -9 xorg" Då får jag "xorg is not running" Va fasen ska jag göra? <_< Jag var lite trött när detta skrev så det kan vara lite svår fattat :P Redigerat 12 Juli 2009 av JanazTheOne Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 12 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2009 Vad försöker du göra? Utan mer information kan jag bara ge rådet att starta om datorn. Funkar inte det får du gärna komma tillbaka med mer information. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 12 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2009 xorg borde väl startas om, om man startar om datorn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JanazTheOne Skrivet 12 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2009 (redigerat) Jo det jag menar är att linux tror x är redan igång (Därför funkar inte omstart), därför kan den inte starta x en ytligare gång . Men jag löste det själv iaf. Redigerat 12 Juli 2009 av JanazTheOne Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 13 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Juli 2009 Vad gjorde du för att lösa det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JanazTheOne Skrivet 14 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2009 har glömt men bla ngt i xconf Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.